Już w opisie swojej prezentacji Tomasz Jeska zawarł jasne założenia. Przede wszystkim było to pokazanie, że na bazie Joomli można stworzyć bardzo dobrze zoptymalizowaną stronę, osiągającą rewelacyjne wyniki w Google PageSpeed Insights. Dodatkowo miało zostać udowodnione, że https da się włączyć zaledwie jednym kliknięciem a proces optymalizacji można sobie znacznie ułatwić za sprawą licznych dodatków.
W prezentacji nie mogło oczywiście zabraknąć kwestii bezpieczeństwa i zwrócenia uwagi na fakt jak to wygląda w przypadku najpopularniejszych CMSów. Nasz prelegent wyraźnie podkreślił, że to w WordPressie na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy wykrytych zostało najwięcej dziur w zabezpieczeniach.
Jednak gdy mówimy o systemach zarządzania treścią to warto w kontekście bezpieczeństwa zwrócić uwagę na jeszcze jedną metrykę a mianowicie popularność. O tym Tomasz Jeska również wspomniał w swojej prezentacji i wyraźnie dało się zauważyć, że WordPress niejako odjechał swojej konkurencji jeśli chodzi o ilość stron, przez które jest wykorzystywany.
Oczywiście w naturalny sposób odbiło się to na kwestii bezpieczeństwa albowiem ze względu na swoją powszechność WordPress stał się naturalnym celem ataków. W tym wszystkim mogłoby z pewnością nasunąć się jeszcze jedno istotne pytanie a mianowicie co właściwie te kwestie bezpieczeństwa mają wspólnego z SEO? Tłumaczy to zasadniczo jeden slajd z prezentacji:
Pokazuje on dobitnie co może się stać gdy nasza strona nie będzie właściwie zabezpieczona. Niestety dla naszej widoczności w wynikach wyszukiwania taka śmieciowa treść pojawiająca się w obrębie serwisu może mieć opłakane skutki.
Tomasz Jeska w zasadzie większą część swojej prezentacji poświęcił omawianiu możliwości jakie sama Joomla a także różnego rodzaju dodatki do niej dają w kontekście SEO. Było więc między innymi nieco o tym jak w prosty sposób można wymusić na stronie używanie protokołu https:
Nie zabrakło również pokazania możliwości kontroli headerów na stronie jaką zyskujemy za sprawą instalacji wtyczki Hader Tags:
Podsumowując było więc nieco o popularności poszczególnych CMSów a także samych możliwościach jakimi dysponuje Joomla w zakresie optymalizacji jej pod SEO zarówno za sprawą natywnych funkcjonalności jak i dodatkowych wtyczek. Jeśli chodzi o wtyczki to muszę powiedzieć, że widzę zmianę na plus bo pamiętając swój pierwszy kontakt z Joomlą kilka lat temu to co właśnie utkwiło mi w pamięci to brak naprawdę dobrych pluginów pomagających „ogarnąć” optymalizację strony.
Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG
- SemKRK #6 BIG – podsumowanie
- Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
- Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii Adwords – Łukasz Chwiszczuk
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski
- 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic