Czym jest SemKRK?
SemKRK to cykl spotkań, podczas których mamy okazję wysłuchać parę prezentacji dotykających różnych obszarów marketingu w wyszukiwarkach. Pojawiają się zagadnienia związane z SEO, SEM czy też analityką. To zasadniczo taki porządny barcamp, w czasie którego jest okazja się czegoś nauczyć, zainspirować a także pogadać przy piwie z ludźmi z branży. Dla wielu zapewne to właśnie ten ostatni element jest w tym wszystkim najistotniejszy i to właśnie after stanowi dla nich największą wartość w semKRK 😀
Kto wystąpił podczas SemKRK #6 BIG?
- Artur Strzelecki
- Maciej Lewiński
- Łukasz Chwiszczuk
- Anna Janiszewska
- Michał Magdziarz
- Ireneusz Stadler
- Tomasz Jeska
- Paweł Gontarek
- Szymon Bukowicz
- Piotr Mikulski
- Damian Sałkowski
- Karol Dziedzic
Zaprezentowało się więc przed nami w sumie 12 prelegentów, którzy przedstawili 13 prezentacji. Wszystko za sprawą Łukasza Chwiszczuka, któremu jak zresztą zauważył Krzysiek Marzec udało się doskonale opanować technikę remarketingu w świecie rzeczywistym 😀
Gdzie odbyło się SemKRK #6 BIG?
Tym razem dla odmiany lokalizacją wydarzenia nie była już Pauza In Garden a Stara Zajezdnia zlokalizowana w sercu krakowskiego Kazimierza. Oczywiście nasza dotychczasowa lokalizacja miała swój klimat jednak nie da się ukryć, że niestety jej pojemność była ograniczona i podczas kolejnych edycji SemKRK bywało już po prostu ciasno.
Ta odsłona wydarzenia była od początku planowa jako wyjątkowa i największa z dotychczasowych tak więc jasnym stało się, że potrzebna będzie znacznie większa niż dotychczas miejscówka. Dlatego w sumie dobrze się stało, że padło akurat na Starą Zajezdnię. Patrząc przez pryzmat dojazdu a wiec względy czysto komunikacyjne zlokalizowana w porządku. W środku odpowiednio wiele miejsca aby wszystkich pomieścić i nie obawiać się o zbytnią ciasnotę. Do tego znalazło się miejsce na strefę chillout co już samo w sobie była chyba dla sporej części uczestników mocnym argumentem za nowym miejscem
Prezentacje przedstawione podczas SemKRK #6 BIG?
- Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
- Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste – Tomasz Jeska
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii Adwords – Łukasz Chwiszczuk
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski
- 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic
SemKRK czy Festiwal SEO – co lepsze?
Ze względu na rozwój jaki cechuje inicjatywę SemKRK w naturalny sposób zaczyna się nasuwać pytanie czy event ten jest już lepszy od Festiwalu SEO? Patrząc tylko i wyłącznie przez pryzmat poprzednich edycji łatwo byłoby się skłonić ku przyznaniu palmy pierwszeństwa Festiwalowi. Jednak gdy spojrzy się na to jakim wydarzeniem było SemKRK #6 BIG a więc największa z dotychczasowych edycji to dla wielu osób odpowiedź wcale nie będzie już tak oczywista.
Z mojej perspektywy gdy porównamy obecną edycję SemKRK z Festiwalem SEO to jednak zwycięsko z tego starcia wychodzi krakowski event i nie jest to wcale przejaw lokalnego patriotyzmu. Oba wydarzenia z pewnością można byłoby porównywać na wielu płaszczyznach jednak moim zdaniem najistotniejsza jest tu wartość merytoryczna i pod tym względem SemKRK wychodzi ze starcia zwycięsko.
Najbardziej jaskrawym przykładem mogą tu być prezentacje sponsorów na obydwu wydarzeniach. W przypadku SemKRK była to prezentacja Damian Sałkowskiego z SENUTO a podczas Festiwalu SEO prezentacja Piotra Bomby z CashInPills. W tym wypadku wynik starcia jest jednoznaczny
Można byłoby się tu kłócić i zwracać uwagę, że mówimy o wydarzeniu obejmującym SEM a więc adresowanym do nieco szerszego grona odbiorców. Każdy ma jednak prawo do swojej indywidualnej oceny i ja właśnie takowej dokonałem patrząc akurat z perspektywy kogoś kogo zainteresowania wykraczają poza tylko i wyłącznie SEO obejmując choćby w sporym stopniu AdWordsa.
Mimo wszystko ze względu na deficyt porządnych wydarzeń branżowych dotykających tematyki SEO/SEM i analityki na rynku jest miejsce dla obydwu inicjatyw. Realnie patrząc to choć SemKRK jest eventem cyklicznym odbywającym się kilka razy w roku to i tak nadal jeszcze pozostaje miejsce na kolejne spotkania branżowe bo większa konkurencja zadziało tylko na plus dla wszystkich.
Jak oceniam SemKRK #6 BIG?
Bez wątpienia była to najlepsza z dotychczasowych edycji SemKRK a organizacja całego wydarzenia z większym niż dotychczas rozmachem wyszła tylko na dobre. Przyznam jednak, że początkowo miałem pewne obawy czy ze względu na zmianę lokalizacji z dość kameralnej Pauzy In Garden na Starą Zajezdnię nie straci ono swojego specyficznego klimatu. Obawy okazały się jednak bez podstawie i warto było zainwestować swój czas.
Dobrym posunięciem było też znaczące zwiększenie liczby prezentacji bo nie ma co ukrywać, że mimo wszystko SemKRK musi mierzyć się z wyzwaniem jakim jest zadowolenie osób o różnym poziomie wiedzy w zakresie SEO jak i tych, których zainteresowania skupiają się jednak bardziej na płatnej reklamie w wyszukiwarkach. Różne są też oczekiwania co do tego jakie korzyści odniesie z zainwestowania swojego czasu i spędzenia paru godzin na takim wydarzeniu.
Oceniając taki event z własnej perspektywy każdy z pewnością wskaże prezentacje lepsze i gorsze. Tak naprawdę czym więcej prezentacji tym większa szansa na trafienie w gusta większej liczby odbiorców dając im szansę znalezienie w agendzie wydarzenia czegoś dla siebie. Oczywiście nie można też przesadzić z liczbą prezentacji i akurat 13 wystąpień było moim zdaniem akurat liczbą optymalną. Podobnie miała się rzecz z czasem poszczególnych prezentacji, który choć być może nie dawał możliwości pełnego rozwinięcia skrzydeł naszym prelegentom to jednak dawał możliwość łatwego skupienia się na omawianym temacie.
O skupieniu mówię tu nieprzypadkowo mając już okazję uczestniczyć w dziesiątkach eventów związanych z różnymi obszarami marketingu internetowego. Często w dalszej części tego typu wydarzeń pojawia się już znużenie utrudniające skupienie się co w naturalny sposób wpływa na odbiór kolejnych prezentacji. Akurat w tym wypadku pomimo, że cały event rozpoczynał się w godzinach popołudniowych to mimo wszystko efekt znużenia się nie pojawił. Mimo wszystko w przypadku SemKRK kolejni prelegenci musieli się i tak zmierzyć z konkurencją w postaci baru oraz strefy chiilout, które były kuszącą alternatywą szczególnie dla osób, których konkretne wystąpienia z różnych względów niezbyt interesowały.
Dlatego właśnie sądzę, że Karol Dziedzic nie przez przypadek znalazł się ze swoją prezentacją na samym końcu bo było naprawdę krótko, konkretnie i na temat bez zbędnego owijania w bawełnę