3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic

3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Na sam koniec SemKRK #6 BIG pozostał Karol Dziedzic ze swoją prezentacją o czynnikach mających wpływ na sukces w reklamie graficznej AdWords. Już sama myśl przewodnia tej prezentacji a więc „Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?!” była dość wymowna i wyraźnie sugerowała w takim kontekście zostanie omówiony ten temat :)

Niestety kampanie AdWords mają to do siebie, że wiele rzeczy można w nich zrobić po prostu źle. Przekłada się to na notoryczne przepalanie budżetów bo nie jest sztuką założyć kampanię i poświęcić na nią olbrzymią ilość gotówki. Sztuką jest tak tą kampanię zoptymalizować aby ta gotówka była wydawana efektywnie a wiec przekładała się choćby na konkretne konwersje.

Dlatego już na samym starcie Karol Dziedzic wskazał jeden z podstawowych grzechów popełnianych przy prowadzonych kampaniach a mianowicie uwzględnianie w nich aplikacji mobilnych. To właśnie ich wykluczenie wskazał jaką jedną z elementarnych decyzji wartych podjęcia jeśli naprawdę zależy nam na efektywności kampanii.

Do tego nie zabrakło też paru słów na temat targetowania:

semkrk-6-karol-dziedzic-02

Tutaj również wiele można zepsuć bowiem wystarczy wspomnieć choćby o:

  • ustawianiu słów o podwójnym znaczeniu
  • zapominaniu o wykorzystaniu dopasowania słów kluczowych
  • stosowanie zbyt dużej liczby wykluczających słów kluczowych

Optymalizując prowadzone kampanie powinniśmy zatem pamiętać przede wszystkim o:

semkrk-6-karol-dziedzic-03

  • wykorzystaniu cappingu bo dla użytkownika nie ma chyba nic bardziej denerwującego niż ta sama reklama prześladująca go cały czas
  • skorzystaniu z optymalizatora konwersji
  • ciągłym testowaniu przekazu reklamowego i wyciąganiu wniosków co do tego jaki najlepiej trafia do konkretnej grupy odbiorców

Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone