Na sam koniec SemKRK #6 BIG pozostał Karol Dziedzic ze swoją prezentacją o czynnikach mających wpływ na sukces w reklamie graficznej AdWords. Już sama myśl przewodnia tej prezentacji a więc „Ło Panie! Kto to Panu tak spier@#$?!” była dość wymowna i wyraźnie sugerowała w takim kontekście zostanie omówiony ten temat
Niestety kampanie AdWords mają to do siebie, że wiele rzeczy można w nich zrobić po prostu źle. Przekłada się to na notoryczne przepalanie budżetów bo nie jest sztuką założyć kampanię i poświęcić na nią olbrzymią ilość gotówki. Sztuką jest tak tą kampanię zoptymalizować aby ta gotówka była wydawana efektywnie a wiec przekładała się choćby na konkretne konwersje.
Dlatego już na samym starcie Karol Dziedzic wskazał jeden z podstawowych grzechów popełnianych przy prowadzonych kampaniach a mianowicie uwzględnianie w nich aplikacji mobilnych. To właśnie ich wykluczenie wskazał jaką jedną z elementarnych decyzji wartych podjęcia jeśli naprawdę zależy nam na efektywności kampanii.
Do tego nie zabrakło też paru słów na temat targetowania:
Tutaj również wiele można zepsuć bowiem wystarczy wspomnieć choćby o:
- ustawianiu słów o podwójnym znaczeniu
- zapominaniu o wykorzystaniu dopasowania słów kluczowych
- stosowanie zbyt dużej liczby wykluczających słów kluczowych
Optymalizując prowadzone kampanie powinniśmy zatem pamiętać przede wszystkim o:
- wykorzystaniu cappingu bo dla użytkownika nie ma chyba nic bardziej denerwującego niż ta sama reklama prześladująca go cały czas
- skorzystaniu z optymalizatora konwersji
- ciągłym testowaniu przekazu reklamowego i wyciąganiu wniosków co do tego jaki najlepiej trafia do konkretnej grupy odbiorców
Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG
- SemKRK #6 BIG – podsumowanie
- Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
- Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste – Tomasz Jeska
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii Adwords – Łukasz Chwiszczuk
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski