Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk

Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Jako trzeci w kolejności podczas SemKRK #6 BIG na scenie pojawił się Łukasz Chwiszczuk aby opowiedzieć nam nieco o tym jak można zwiększyć sprzedaż w księgarni internetowej:

semkrk-6-lukasz-chwiszczuk-01

Właśnie zwiększenie sprzedaży jest zazwyczaj wskazywane przez klientów jako podstawowy cel prowadzonych działań. Jednak poza konkretnym celem potrzebny jest też określony model rozliczeń. Z perspektywy klienta zazwyczaj oczekiwany jest taki oparty w głównej mierze na konkretnych wynikach tak aby w przypadku ich braku po prostu nie płacić. Jednak oczekiwania to jedno a rzeczywistość to drugie i warunki współpracy muszą godzić interesy obydwu stron. W przypadku kampanii omawianej podczas prezentacji przyjęto następujący model rozliczeniowy:

semkrk-6-lukasz-chwiszczuk-02

W tym wypadku zapewne klient mógł być usatysfakcjonowany bo opłata za konwersje w zależności od wygenerowanego wzrostu zabezpieczała jego interesy. O te wzrosty jak się okazało też nie musiał się szczególnie obawiać jednak na pokazanie efektów przyszła pora dopiero pod koniec prezentacji.

Najpierw przyjrzeliśmy się jakie były elementy składowe prowadzonych działań marketingowych:

semkrk-6-lukasz-chwiszczuk-03

Trzeba przyznać, że prezentuje się to niezwykle imponująco:

  • generic search
  • brand search
  • RLSA
  • PLA
  • DRMK
  • KA
  • GSP

to właśnie główne składowe lejka mającego składać się finalnie na zakup. Mieliśmy również okazję spojrzeć nieco bardziej szczegółowo na stosowane w ramach prowadzonych działań kampanie PLA:

semkrk-6-lukasz-chwiszczuk-04

W tym wypadku wydzielono więc cztery grupy produktów:

  • niska marża
  • wysoka marża
  • hity okresowe
  • konkretne produkty

Dzięki temu istniała możliwość bardziej indywidualnego podejścia do konkretnych typów oferowanych produktów różniących się specyfiką. Oczywiste przecież jest, że nieco inną strategię przyjmiemy w przypadku towarów o niskiej marży niż takich gdzie jest ona wysoka.

Jednak tak naprawdę na transakcji przygoda klienta ze sklepem internetowym się nie kończy bo Łukasz Chwiszczuk zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt a mianowicie lojalność. Wiadomo przecież, że koszt działań związanych z obecnym klientem jest znacznie niższy niż koszt pozyskania zupełnie nowego klienta. Dodatkowo pokuszono się jeszcze o analizę poszczególnych etapów procesu zakupowego i postarano się tak zoptymalizować działania ukierunkowane na każdy z nich aby skłonić użytkownika do wykonania kolejnego kroku i tak aż po sam zakup.

Oczywiście w przypadku prowadzenia dużych kampanii nieodzownym aspektem staje się automatyzacja pewnych zadań. Skoro część pracy można powierzyć algorytmom to warto skorzystać z takiej możliwości bo na brak pracy i tak nie będziemy narzekać. Dlatego też parę słów zostało poświęconych kwestii tego co i w jaki sposób można zautomatyzować:

semkrk-6-lukasz-chwiszczuk-05

Na przykładzie kampanii prowadzonej dla księgarni internetowej Łukasz Chwiszczuk wskazał główne obszary automatyzacji:

  • szukanie stron zwracających błędy 404
  • wykrywanie nieprawidłowości na koncie
  • wyłączanie kosztownych słów nie zapewniających konwersji

Wszystkie omówione podczas prezentacji działania przełożyły się na wymierne efekty:

semkrk-6-lukasz-chwiszczuk-06

Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone