Jako trzeci w kolejności podczas SemKRK #6 BIG na scenie pojawił się Łukasz Chwiszczuk aby opowiedzieć nam nieco o tym jak można zwiększyć sprzedaż w księgarni internetowej:
Właśnie zwiększenie sprzedaży jest zazwyczaj wskazywane przez klientów jako podstawowy cel prowadzonych działań. Jednak poza konkretnym celem potrzebny jest też określony model rozliczeń. Z perspektywy klienta zazwyczaj oczekiwany jest taki oparty w głównej mierze na konkretnych wynikach tak aby w przypadku ich braku po prostu nie płacić. Jednak oczekiwania to jedno a rzeczywistość to drugie i warunki współpracy muszą godzić interesy obydwu stron. W przypadku kampanii omawianej podczas prezentacji przyjęto następujący model rozliczeniowy:
W tym wypadku zapewne klient mógł być usatysfakcjonowany bo opłata za konwersje w zależności od wygenerowanego wzrostu zabezpieczała jego interesy. O te wzrosty jak się okazało też nie musiał się szczególnie obawiać jednak na pokazanie efektów przyszła pora dopiero pod koniec prezentacji.
Najpierw przyjrzeliśmy się jakie były elementy składowe prowadzonych działań marketingowych:
Trzeba przyznać, że prezentuje się to niezwykle imponująco:
- generic search
- brand search
- RLSA
- PLA
- DRMK
- KA
- GSP
to właśnie główne składowe lejka mającego składać się finalnie na zakup. Mieliśmy również okazję spojrzeć nieco bardziej szczegółowo na stosowane w ramach prowadzonych działań kampanie PLA:
W tym wypadku wydzielono więc cztery grupy produktów:
- niska marża
- wysoka marża
- hity okresowe
- konkretne produkty
Dzięki temu istniała możliwość bardziej indywidualnego podejścia do konkretnych typów oferowanych produktów różniących się specyfiką. Oczywiste przecież jest, że nieco inną strategię przyjmiemy w przypadku towarów o niskiej marży niż takich gdzie jest ona wysoka.
Jednak tak naprawdę na transakcji przygoda klienta ze sklepem internetowym się nie kończy bo Łukasz Chwiszczuk zwrócił uwagę na jeszcze jeden aspekt a mianowicie lojalność. Wiadomo przecież, że koszt działań związanych z obecnym klientem jest znacznie niższy niż koszt pozyskania zupełnie nowego klienta. Dodatkowo pokuszono się jeszcze o analizę poszczególnych etapów procesu zakupowego i postarano się tak zoptymalizować działania ukierunkowane na każdy z nich aby skłonić użytkownika do wykonania kolejnego kroku i tak aż po sam zakup.
Oczywiście w przypadku prowadzenia dużych kampanii nieodzownym aspektem staje się automatyzacja pewnych zadań. Skoro część pracy można powierzyć algorytmom to warto skorzystać z takiej możliwości bo na brak pracy i tak nie będziemy narzekać. Dlatego też parę słów zostało poświęconych kwestii tego co i w jaki sposób można zautomatyzować:
Na przykładzie kampanii prowadzonej dla księgarni internetowej Łukasz Chwiszczuk wskazał główne obszary automatyzacji:
- szukanie stron zwracających błędy 404
- wykrywanie nieprawidłowości na koncie
- wyłączanie kosztownych słów nie zapewniających konwersji
Wszystkie omówione podczas prezentacji działania przełożyły się na wymierne efekty:
Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG
- SemKRK #6 BIG – podsumowanie
- Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
- Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste – Tomasz Jeska
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii Adwords – Łukasz Chwiszczuk
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski
- 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic