Optymalizacja stron internetowych

To prawda że stronę internetową tworzy się przede wszystkim z myślą o użytkowniku bowiem to do niego jest ona przede wszystkim kierowana. Dlatego właśnie dba się o to aby była atrakcyjna wizualnie, oferowała prostą nawigację dającą możliwość łatwego dotarcia do potrzebnych zasobów a także zawierała merytoryczną treść. Nie wolno jednak zapominać o tym, że użytkownik zanim zacznie się zachwycać naszą stroną musi jakoś ją odnaleźć.

Obecnie to wyszukiwania potrzebnych informacji najczęściej wykorzystywana jest wyszukiwarka internetowa Google. To właśnie jej wytyczne powinny być uwzględniane już podczas tworzenia strony internetowej tak aby roboty wyszukiwarki nie miały problemu z jej indeksowaniem. Niestety pomimo rozwoju technologii wyszukiwarki nie potrafią postrzegać stron internetowych w taki sposób jak ludzie. Dlatego może się zdarzyć, że strona internetowa, która z naszej perspektywy prezentuje się fantastycznie nie zyska uznania wyszukiwarek gdyż na przykład nie będą w stanie zaindeksować jej treści ze względu na fakt, że zrobiona jest we Flashu.

Z jednej strony jest to problem stron tworzonych już dość dawno temu w czasach gdy do wytycznych wyszukiwarek nikt nie przywiązywał większej wagi. Jednak jednocześnie da się również dostrzec problem wśród zupełnie nowych witryn, których twórcy zdają się niewiedzieć zbyt wiele o kwestii właściwego dostosowania strony internetowej do potrzeb wyszukiwarek. Dlatego właśnie w kwestii optymalizacji nie mozna generalizować i przypisywać problemów z nią konkretnej grupie stron bowiem może to dotyczyć zarówno prostych stron wizytówek jak i rozbudowanych portali.

Na szczęście praktycznie w przypadku każdej strony istnieje możliwość jej odpowiedniej optymalizacji, dzięki której roboty wyszukiwarek będą mogły łatwiej i poprawnie zaindeksować stronę. Dzięki temu będzie się ona mogła stać łatwiej dostępna dla użytkowników za pośrednictwem wyników wyszukiwania choć równocześnie należy pamiętać o tym, że poprawna optymalizacja sama w sobie nie jest jeszcze gwarancją wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania bowiem to dopiero pierwszy krok do ich osiągnięcia.

Dzięki posiadanemu doświadczeniu zdobytemu przy optymalizacji setek stron interentowych mogę zaoferować swoją pomoc zarówno przy audycie określającym jakiego zakresu zmian wymaga witryna jak i przy późniejszej optymalizacji.

Kim jestem?


Nazywam się Łukasz Kołodziejczyk i tematyką marketingu internetowego interesuję się nieprzerwanie już od kilku lat. Ciągle staram wyznaczać sobie ambitne cele, których realizacja zapewnia niezmierną satysfakcję a jednocześnie stanowi bodziec do tego aby stawiać kolejne kroki prowadzące do rozwoju mojej kariery zawodowej.

O mnie

Kontakt