PR bez krawatów – podsumowanie

PR bez krawatów – podsumowanie
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

PR bez krawatów – co to właściwie jest?

Public Relations to branża, która choć tak naprawdę towarzyszy nam każdego dnia to mimo wszystko nadal mało o niej wiemy. Niestety często jest ona postrzegana przez pryzmat różnego rodzaju mitów, które nijak mają się do rzeczywistości. Gdyby kogoś spytać czym właściwie zajmuje się specjalista PR to dla osób spoza tej branży odpowiedź na to pytanie mogłaby być mocno problematyczna.

Dlatego właśnie PR bez krawatów zdejmuje tą zasłonę tajemniczości ze świata Public Relations starając się w luźnej atmosferze przybliżyć z czym tak naprawdę mamy do czynienia. Oczywiście PR jako elementarna część marketingu obecnie już silnie przenika się z wieloma obszarami tej dziedziny.

Jak przystało na nieformalne spotkanie podczas PR bez krawatów nie ma miejsca na opieranie się na teorii. Występujący na scenie prelegenci skupiają się przede wszystkim na spojrzeniu na temat przewodni danego spotkania z własnej perspektywy a więc tak naprawdę przez pryzmat osobistych doświadczeń.

PR bez krawatów – jaki był temat przewodni tej edycji?

Tym razem skupiono się na omówieniu influence marketingu a więc tematu, o którym choć wiele się w ostatnim czasie mówi to nadal można odnieść wrażenie, że nie każdy wie czym to właściwie jest. Dotyczy to w szczególności marek, które na fali popularności dostrzegając tylko trend korzystania w swoich kampaniach z pomocy influencerów chętnie po nich sięgają. Często jednak nie potrafią właściwie wykorzystać tkwiącego w nich potencjału i próbują wtłoczyć w klasyczne ramy form reklamowych niszcząc ich kluczowe atuty jakimi są naturalność i nieszablonowość.

Kto wytąpił na PR bez krawatów w Krakowie?

Z racji tego, że tematem przewodnim był tym razem influence marketing to mieliśmy okazję posłuchać trójki prelegentów patrzących na niego z różnych perspektyw.

  • Konrad Kruczkowski – Bloger, twórca Halo Ziemia
  • Magdalena Urbaniak – Global Communications Manager w Brand24
  • Kamil Bolek – Head of Communication indaHash

Czego dowiedzieliśmy się na PR bez krawatów w Krakowie?

Konrad Kruczkowski

konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-01

  • Opłaca się inwestować w Influencer Marketing
  • konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-02

  • Poziom zaufania do mediów online z roku na rok rośnie kosztem mediów tradycyjnych
  • konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-03

    konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-04

  • Zmienia się również postrzeganie mediów, które zaczynają być traktowane jak część elit
  • konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-05

  • Dostrzegamy wpływ influencerów na otaczający nas świat
  • konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-06

  • W kontekście projektów społecznych i ich powodzenia dostrzegamy istotną rolę influencerów
  • konrad-kruczkowski-pr-bez-krawatow-07

  • Zaufanie to niezwykły kapitał influencera
  • Influencer marketing daje nam niezwykłe możliwości targetowania naszego przekazu. Dzięki niemu możemy dotrzeć do bardzo sprecyzowanej grupy klientów
  • Influencerzy mają możliwość działań „out of the box” i wychodzenia poza utarty schemat działania

Magdalena Urbaniak

magdalena-urbaniak-pr-bez-krawatow-01

  • Miłość ludzi nie ogranicza się tylko do pieniędzy albowiem mimo wszystko bardziej kochają innych ludzi
  • magdalena-urbaniak-pr-bez-krawatow-02

  • Mimo tej miłości do ludzi warto mieć umiejętność efektywnego rozliczania się według zasady „kochajmy się jak bracia a liczmy się jak Google Analytics”
  • magdalena-urbaniak-pr-bez-krawatow-03

  • Chcąc współpracować z influencerami trzeba mieć konkretny plan i pomysł na ich wykorzystanie
  • magdalena-urbaniak-pr-bez-krawatow-04

  • W social media można gromadzić społeczność zainteresowaną naprawdę przeróżnymi tematami nawet jeśli są to traktory :)

Kamil Bolek

kamil-bolek-pr-bez-krawatow-01

  • Już dzisiaj doświadczamy przyszłości a więc aby odpowiednio reagować trzeba ją śledzić i wyprzedzać
  • Już samo medium niesie z sobą pewien przekaz
  • Za sprawą powstania Instagrama ludzie jedzą ładniej :)
  • Nie ma czegoś takiego jak media społecznościowe – są platformy
  • „Zwykli ludzie” na zdjęciach cieszą się większym zaufaniem niż marki
  • kamil-bolek-pr-bez-krawatow-02

  • Użytkownicy mający do czynienia z user generated content chętniej kupują
  • Influencerzy to nie jest jedyny rodzaj wpływowych użytkowników
  • kamil-bolek-pr-bez-krawatow-03

  • Łatwiej jest angażować mniejszą społeczność, tak więc czasami influencer może się okazać bardziej efektywny od gwiazdy Internetu w działaniach z konkretną grupą docelową
  • kamil-bolek-pr-bez-krawatow-04

  • Ufamy przede wszystkim influencerom oraz power userom – wraz ze wzrostem pozycji docieramy wprawdzie do coraz szerszego grona odbiorców. Jednak wraz z tym stopniowo coraz trudniejsze staje się angażowanie rosnącej społeczności a wyzwaniem okazuje się być zachowanie wiarygodności
  • Społeczność w jakiej żyjemy w istotny sposób determinuje postrzeganie przez nas pewnych tematów
  • kamil-bolek-pr-bez-krawatow-05

  • W obecnych czasach żyjemy w mediach społecznościowych będących dla nas podstawowym źródłem informacji a także obszarem interakcji z innymi ludźmi oraz markami
  • kamil-bolek-pr-bez-krawatow-06

Czy PR bez krawatów był warty zainteresowania?

To tak naprawdę niezwykle istotne pytanie bowiem każdy kto choć nieco orientuje się w kwestii krakowskich spotkań branżowych z pewnością zdaje sobie sprawę z tego jak wiele ich już obecnie jest. Jednocześnie jednak patrząc na to na chłodno trzeba brać pod uwagę jak niezwykle rozległym tematem jest e-marketing. W dodatku coraz więcej związanych z nim zagadnień przenika się wzajemnie, tworząc niekiedy zupełnie nowe obszary wiedzy.

Patrząc przez ten pryzmat na PR bez krawatów to przynajmniej po pierwszej edycji odbywającej się w Krakowie nie da się zaprzeczyć, że poruszana tematyka była dość „świeża” a przy tym mogła zainteresować spore grono odbiorców albowiem influencer marketing jest w kręgu zainteresowań coraz większej liczby marek. Jednocześnie omówione zostały też niezwykle ważne w tym kontekście zagadnienia takie jak choćby piramida influencerów i jasny podział wpływowych użytkowników.

Przy tej okazji właśnie pojawił się bardzo istotny aczkolwiek niezbyt często poruszany aspekt. Jest nim potencjalna utrata wiarygodności oraz problemy z angażowaniem większej społeczności pojawiające się przy wzroście popularności. Mało kiedy wspomina się o tym, że ewolucja od influencera do poziomu gwiazdy ma też wady choć oczywiście każdy przypadek trzeba tu rozpatrywać osobno.

Tak więc zarówno sam dobór tematu przewodniego jak i sposób w jaki został on przedstawiony można uznać za trafiony. Dlatego też event PR bez krawatów przynajmniej po pierwszej jego edycji odbywającej się w Krakowie można uznać za warty zainteresowania.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone