5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler

5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Ireneusz Stadler w swojej prezentacji niejako zapoczątkował temat, do którego jeszcze szerzej odwołał się później Łukasz Chwiszczuk. Mowa mianowicie o czerpaniu korzyści z synergii różnych kanałów a w tym konkretnym wypadku akurat Facebooka oraz AdWordsa.

Nasz prelegent w swojej prezentacji wyraźnie podkreślił to jak sprytnym rozwiązaniem są formularze Facebooka. Trafnie zwrócił uwagę na fakt, że gdyby diabeł chciał spisać z nami cyrograf to wykorzystałby właśnie Facebookowe formularze :) Nie ma co ukrywać, że z klasycznymi formularzami główny problem jest taki iż czym więcej danych potrzebujemy z ich pomocą pozyskać od użytkowników tym większe jest prawdopodobieństwo, że nie uda nam się tego zrobić. Z jednej strony wynika to z faktu niechęci do dzielenia się swoimi danymi choć oczywiście są sposoby aby przekonać użytkowników 😉

Kolejna kwestia to po prostu zwykłe lenistwo bo często gdy mamy zbyt dużo pól do wypełnienia to po prostu nie chce nam się uzupełniać zbyt rozbudowanego naszym zdaniem formularza. Szczególnie w kontekście tej kwestii naszej wygody Facebook ze swoimi formularzami niejako uzupełniającymi za nas potrzebne dane jest bardzo interesującym rozwiązaniem.

Z punktu widzenia użytkownika może się to jawić niczym magia a niektórych być może nawet nieco przerażać. Jednak tak naprawdę sami, dobrowolnie zasilamy Facebooka informacjami na nasz temat tak więc nie ma w tym wypadku mowy o żadnych czarach. Formularze odwołują się po prostu to danych, które już udało się o nas zgromadzić. W przypadku najprostszych formularzy gdzie oczekujemy np. podania imienia i nazwiska oraz adresu email zazwyczaj aktywność wymagana od użytkownika ogranicza się jedynie do jednego kliknięcia potwierdzającego przesłanie formularza.

Zazwyczaj Google AdWords oraz Facebooka traktujemy jako dwa zupełnie osobne kanały jednak Ireneusz Stadler słusznie zwrócił uwagę na wartość jaka płynie z ich wspólnego wykorzystania. Kluczowe jest w szczególności budowanie odpowiedniej bazy odbiorców, za sprawą której można znacznie celniej trafić z przekazem reklamowym do pożądanej grupy docelowej. Nie zapominajmy bowiem, że choć już AdWords oferuje nam spore możliwości targetowania prowadzonych kampanii to mimo wszystko Facebook idzie pod tym względem jeszcze kilka kroków dalej.

Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone