W ramach drugiej prezentacji na SemKRK zaprezentował się przed nami Maciek Lewiński a więc człowiek, którego na próżno wypatrywać na krakowskich eventach związanych z marketingiem internetowym. Już sama jego obecność na tym wydarzeniu powinna być wystarczającym argumentem dla wszystkich nieprzekonanych przemawiającym za tym, że warto uczestniczyć w SemKRK #6 BIG.
Tym razem jednak wyjątkowo nie mówił o analityce a skupił się na AdWordsie sięgając po wydawałoby się prozaiczną jego funkcjonalność. Mowa konkretnie o modyfikatorach stawek CPC.
Kolejny raz udowodnił on tak naprawdę, że zamiast szukać i sięgać po jakieś niesamowicie zaawansowane rozwiązania często wystarczy po prostu ruszyć głową i skorzystać z tego co mamy pod ręką. Tak jest właśnie w przypadku AdWordsa gdzie wiele budżetów zostało już przepalonych właśnie ze względu na nieumiejętne ustalanie stawek.
Zanim jednak przeszliśmy do właściwej części prezentacji Maciek Lewiński przytoczył pewien cytat:
Było to nawiązanie to tak podkreślanego przez niego znaczenia personalizacji. Tak naprawdę to właśnie do personalizacji odnosiła się ta prezentacja bo czymże jest przemyślane korzystanie z modyfikatorów stawek jak nie formą personalizacji i dostosowania właśnie do konkretnych grup odbiorców. Skoro już mowa o tych grupach i dopasowywaniu do nich stawek w kampaniach to możemy to robić według naprawdę wielu kryteriów:
Wymienione podczas prezentacji kryteria takie jak:
- urządzenie
- miasto
- dzień
- godzina
- RLSA
- płeć
to oczywiście tylko przykłady. Każdy optymalizując swoje kampanie powinien poświęcić stosowną ilość czasu na analitykę i samodzielne ustalenie optymalnych kryteriów, według których warto byłoby podnosić lub obniżać stawki. Nasz prelegent pokazał to na przykładzie swojej strony i ustalania w jakich godzinach użytkownicy są najbardziej zainteresowani ofertą. Doskonale widać to zresztą na mapie ciepła jaką w prosty sposób wygenerować można sobie przy wykorzystaniu wtyczki Supermetrics.
Jednak w tej całej zabawie z modyfikatorami stawek trzeba uważać aby nie zapędzić się zbyt daleko. Może się bowiem okazać, że nałożymy tyle różnych modyfikatorów oddziałujących wzajemnie, że realnie stawka po ich użyciu będzie taka jak wyjściowa:
Całą prezentację Maćka Lewińskiego najlepiej podsumowuje cytat Macieja Tesławskiego przytoczony na koniec:
Tak naprawdę sztuką nie jest wydawać jak najwięcej a sprawić aby te wydawane fundusze były spożytkowane efektywnie.
Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG
- SemKRK #6 BIG – podsumowanie
- Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste – Tomasz Jeska
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii Adwords – Łukasz Chwiszczuk
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski
- 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic