Ta edycja SemKRK rozpoczęła się od prezentacji Artura Strzeleckiego, który opowiadał o potencjale tkwiącym w kategoriach sklepów internetowych. Na początek słowem wstępu dokonał jednak jasnego podziału ruchu w sklepach internetowych:
Następnie już na przykładzie konkretnego sklepu przedstawił jak faktycznie rozkłada się ten ruch w poszczególnych obszarach, począwszy od strony głównej poprzez treści poradnikowe aż po stronę główną:
Kolejnym krokiem było przyjrzenie się jak ten rozkład kształtował się na przestrzeni czasu:
Skoro już zostało powiedziane sporo o ruchu oraz jego charakterystyce to przyszła pora aby przyjrzeć się temu jak ten ruch zdobyć. Tutaj kluczowa jest oczywiście optymalizacja a konkretnie kilka elementów mających istotny wpływ na to jak strona rankuje w wynikach wyszukiwania. W swojej prezentacji Artur Strzelecki wymienił 8 najważniejszych:
- tytuł kategorii
- nagłówki (h1 – h6)
- opis kategorii
- meta opis z Call To Action
- liczba kafelek
- paginacja
- kanoniczność
- rozmiar strony
Poszczególnym elementom została poświęcona chwila uwagi, w ramach której znalazło się miejsce choćby na omówienie jak powinna wyglądać optymalna struktura nagłówków w kategorii:
- h1 – tytuł kategorii
- h2 – opis kategorii
- h3 – tytuł produktu
Artur Strzelecki zwrócił też uwagę, że wśród tych wszystkich czynników są ważne i ważniejsze, wskazując na główne czynniki mocy zwrócił uwagę przede wszystkim na:
- tytuł
- linki
- opis
- kafelki
Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG
- SemKRK #6 BIG – podsumowanie
- Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste – Tomasz Jeska
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Jak wykorzystać dane z Facebooka do kampanii Adwords – Łukasz Chwiszczuk
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski
- 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic