Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki

Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Ta edycja SemKRK rozpoczęła się od prezentacji Artura Strzeleckiego, który opowiadał o potencjale tkwiącym w kategoriach sklepów internetowych. Na początek słowem wstępu dokonał jednak jasnego podziału ruchu w sklepach internetowych:

SemKRK 6 - Artur Strzelecki

Następnie już na przykładzie konkretnego sklepu przedstawił jak faktycznie rozkłada się ten ruch w poszczególnych obszarach, począwszy od strony głównej poprzez treści poradnikowe aż po stronę główną:

SemKRK 6 - Artur Strzelecki

Kolejnym krokiem było przyjrzenie się jak ten rozkład kształtował się na przestrzeni czasu:

SemKRK 6 - Artur Strzelecki

Skoro już zostało powiedziane sporo o ruchu oraz jego charakterystyce to przyszła pora aby przyjrzeć się temu jak ten ruch zdobyć. Tutaj kluczowa jest oczywiście optymalizacja a konkretnie kilka elementów mających istotny wpływ na to jak strona rankuje w wynikach wyszukiwania. W swojej prezentacji Artur Strzelecki wymienił 8 najważniejszych:

  • tytuł kategorii
  • nagłówki (h1 – h6)
  • opis kategorii
  • meta opis z Call To Action
  • liczba kafelek
  • paginacja
  • kanoniczność
  • rozmiar strony

SemKRK 6 - Artur Strzelecki

Poszczególnym elementom została poświęcona chwila uwagi, w ramach której znalazło się miejsce choćby na omówienie jak powinna wyglądać optymalna struktura nagłówków w kategorii:

  • h1 – tytuł kategorii
  • h2 – opis kategorii
  • h3 – tytuł produktu

SemKRK 6 - Artur Strzelecki

Artur Strzelecki zwrócił też uwagę, że wśród tych wszystkich czynników są ważne i ważniejsze, wskazując na główne czynniki mocy zwrócił uwagę przede wszystkim na:

  • tytuł
  • linki
  • opis
  • kafelki

SemKRK 6 - Artur Strzelecki

Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone