Łukasz Chwiszczuk był wyjątkowym prelegentem podczas SemKRK #6 BIG bo jako jedyny miał okazję wystąpić aż dwukrotnie w czasie tego niezwykłego wieczoru. Za drugim razem nawiązał do kwestii, którą w pewien sposób poruszył już w swojej prezentacji Ireneusz Stadler. Mowa o synergii działań w ramach kampanii Facebookowych oraz Google AdWords.
Na początek przyjrzeliśmy się obydwu kanałom jako dwóm zupełnie osobnym bytom. Łukasz Chwiszczuk wyraźnie podkreślił w tym miejscu ich odmienność jeśli chodzi o dane na jakich bazują. W przypadku Facebooka mamy bowiem do czynienia z korzystaniem z danych deklaratywnych a więc informacji, które samodzielnie podajemy. Dlatego w przypadku kampanii Facebook Ads istnieje możliwość targetowania między innymi na:
- wiek
- płeć
- lokalizację
- ludzi w związkach lub wolnych
- ludzi pracujących w konkretnej firmie
- mających konkretne zainteresowania (określane na podstawie polubień)
itd.
Z kolei Google opiera się na danych prognostycznych. Starają się przewidywać na podstawie informacji gromadzonych na nasz temat a trzeba przyznać, że potencjalnych źródeł informacji im nie brakuje:
- przeglądarka Google
- wyszukiwarka Google
- smartphony z Androidem
- Google Analytics
Można więc powiedzieć, że Google powoli zamyka nas w takim swoistym swoim ekosystemie, gromadząc nieprawdopodobne ilości informacji na temat naszych zachowań, tego czym się interesujemy i wiele wiele innych.
Obaj giganci, z których usług korzystamy niemal każdego dnia opierają swoją działalność na naszych danych jednak podchodzą do tematu ich zbierania w nieco inny sposób. Nie zmienia to jednak faktu, że jedni i drudzy dysponują ogromnymi zasobami informacji na temat osób będących naszymi potencjalnymi klientami i można to sprytnie wykorzystać w prowadzonych kampaniach.
Korzystając z bardzo precyzyjnych możliwości targetowania Facebooka możemy więc dotrzeć do bardzo konkretnych grup odbiorców:
i co więcej możemy te dane wykorzystać w naszych kampaniach AdWords. Wprawdzie system reklamowy Google nie dysponuje aż taką precyzją targetowania jednak istnieje pewne rozwiązanie na obejście tego ograniczenia. Wystarczy poświęcić chwilę na otagowanie kampanii Facebookowej:
aby w ten sposób zacząć sobie budować własną listę remarketingową. Gdy już będziemy mieli gotową taką listę możemy właśnie na nią targetować kampanię Google AdWords co jak pokazał Łukasz Chwiszczuk przynosi naprawdę wymierne efekty:
Dlatego właśnie nasz prelegent zwrócił jeszcze uwagę na fakt jak niezwykle istotne jest właściwe rozpoznanie swojej grupy docelowej:
warto więc wiedzieć nie tylko kim są nasi odbiorcy ale również co lubią a co nie i kto zalicza się do ich wrogów a kto do przyjaciół. Jednak skoro już pokazane zostało jak dużymi możliwościami w zakresie targetowania dysponujemy to nie zapominajmy o spersonalizowanym przekazie. Powinien on uwzględniać choćby to do jakiej płci się zwracamy:
Łukasz Chwiszczuk zostawił nas na koniec z kilkoma dobrymi radami:
Warto więc wykorzystać potencjał Facebooka i wzbogacić swoje kampanie AdWords o dodatkowy audience. Do tego należy pamiętać o wartości jaką niosą spersonalizowane przekazy reklamowe i czego przykład został zaprezentowany w kontekście płci. Dobrze byłoby też przestać się bać sięgania po DSA i zacząć poznawać dzięki nim nowe frazy.
Poznaj również inne prezentacje z SemKRK #6 BIG
- SemKRK #6 BIG – podsumowanie
- Ruch organiczny w kategoriach produktów sklepu internetowego – Artur Strzelecki
- Czym mogą Cię zaskoczyć modyfikatory stawek CPC. AdWords oczami Analytics – Maciej Lewiński
- Jak zwiększyliśmy sprzedaż księgarni internetowej? – Łukasz Chwiszczuk
- Mobile w liczbach: co dane mówią o zachowaniach użytkowników na urządzeniach mobilnych – Anna Janiszewska
- Jak bezboleśnie migrować duże strony z milionami podstron? – Michał Magdziarz
- 5 sprawdzonych patentów na generowanie leadów za pomocą połączonych kampanii Facebook i Adwords – Ireneusz Stadler
- Optymalizacja CMS Joomla! pod Google – to proste – Tomasz Jeska
- Jaką muzykę grają SWLe? – Paweł Gontarek
- Sprzedaż, to nie tylko kup teraz – Display 4 Customer Journey na przykładzie kampanii dla Mitsubishi – Szymon Bukowicz
- Obcokrajowcy o polskich miastach, czyli trudne tematy w content marketingu – jak uniknąć hejtu i zdobyć naturalne linki – CASE STUDY – Piotr Mikulski
- Przyszłość, która nadejdzie jutro – Damian Sałkowski
- 3 główne czynniki sukcesu w reklamie graficznej AdWords – Karol Dziedzic