Relacja z CSR KRK #9 – Dobra komunikacja

Relacja z CSR KRK #9 – Dobra komunikacja
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Środowe popołudnie szczególnie w okresie gdy dzień zrobił się już wyraźnie dłuższy a pogoda coraz częściej przypomina nam, że mamy wiosnę to dla wielu znakomity czas do tego aby wypoczywać w gronie rodziny czy znajomych. Ja jednak postanowiłem to piękne środowe popołudnie spędzić w zupełnie odmienny sposób poszerzając swoją wiedzę w zakresie komunikacji oraz poznając przykłady udanych kampanii społecznych. W tym celu udałem się do Pauza In Garden aby posłuchać wystąpień trójki prelegentów mających szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie marketingu. Odbyły się one w ramach CSR KRK a więc cyklu spotkań, podczas których dyskutuje się różne tematy związane z tym jak biznes może angażować się w akcje społeczne.

Jako pierwszy wystąpił przed nami Łukasz Majewski reprezentujący agencję VML. Opowiedział on co nieco o akcji „STOP Wariatom Drogowym” przygotowanej dla PZU. Przedstawił jaka była geneza całego projektu i jak istotne było w tym wypadku wyjście poza schemat podobnych akcji tego typu. Dlatego właśnie nie zdecydowano się na wykorzystanie w niej tradycyjnych ostrzeżeń czy zakazów znanych z różnego rodzaju kampanii mających zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Zamiast tego odwołano się do szczerych, ludzkich emocji jakim kierowcy darzą swoich bliskich bowiem to właśnie uświadomienie im że jest ktoś kto ich kocha i codziennie czeka aż bezpiecznie wrócą do domu stało się podstawą całego projektu. Przyniosło to świetne rezultaty i obydwie edycje kampanii odniosły niebywały sukces. Potwierdzeniem tego były zaprezentowane konkretne liczby robiące naprawdę wielkie wrażenie. Łukasz Majewski zwrócił również naszą uwagę na fakt jak duża była to kampania i mowa w tym wypadku nie tylko o jej zasięgu ale również konieczności działania w wielu kanałach.

Jako druga na scenie pojawiła się Agnieszka Sadowska kierująca zespołem dzielnie walczącym o zapewnienie psiakom ze schronisk realnego wsparcia w ramach fundacji Sarigato. Zdradziła nam ona nieco szczegółów na temat prowadzonej przez jej fundację akcji „Karma Wraca”, w ramach której zapewniają oni schroniskom specjalistyczną karmę niezbędną dla psów w różnymi rodzajami schorzeń. Przede wszystkim przedstawiła to co zawsze najbardziej interesuje każdego kto związany jest w mniejszym czy większym stopniu z marketingiem a więc konkretne liczby. Były one potwierdzeniem na to, że kampania okazała się sukcesem a psiaki dostały wsparcie, którego potrzebowały. Nawiązała też do początków całej akcji przybliżając nam historię tego jak w ogóle powstał jej pomysł od czego tak naprawdę to wszystko się zaczęło.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone