Podsumowanie roku 2015 w marketingu internetowym

Podsumowanie roku 2015 w marketingu internetowym
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

W dziedzinie marketingu internetowego właściwie nigdy nie można narzekać na zbytnią nudę i tak też było w mijającym 2015 roku. Upłynął on przede wszystkim pod znakiem mobilności na której promowanie Google kładzie coraz większy nacisk. Dzięki temu doczekaliśmy się w tym roku aktualizacji, która wprawdzie nie wywołała jakiejś dotkliwej rewolucji jednak skutecznie uzmysłowiła wielu osobom oraz firmom, że obecnie nie można już sobie pozwolić na lekceważenie użytkowników mobilnych.

Rok 2015 to też dalsza ekspansja idei content marketingu propagowanej choćby w ramach „Nowej Koncepcji SEO” a więc akcji mającej na celu edukowanie w zakresie zupełnie nowego podejścia do idei pozycjonowania. Tak jak można się było spodziewać w branży akcja ta wywołała sporo szumu zdobywając zarówno zwolenników jak i przeciwników. Ciężko powiedzieć jaki będzie ostateczny efekt tej akcji edukacyjnej i czy faktycznie skutecznie zmieni ona sposób postrzegania pozycjonowania jako formy marketingu polegającej jedynie na masowym zdobywaniu linków.

W mijającym roku i tak można już było zaobserwować pierwsze symptomy zmiany wizerunku SEO i postrzegania go wreszcie jako elementarnej części kompleksowej strategii marketingowej a nie działań prowadzonych w zupełnym oderwaniu od reszty. Coraz częściej o SEO mówiono w kontekście dbania o doświadczenia użytkowników, łącząc je z takimi zagadnieniami jak choćby UX. Wreszcie więc zarysował się trend dbania nie tylko o przyciągnięcie ruchu na stronę ale również o jakość tego ruchu i to aby użytkownicy trafiający na witrynę byli usatysfakcjonowani z tego co niej znajdują oraz nie mieli problemów z nawigowaniem po niej.

Ostatnie 12 miesięcy było również okresem w którym zauważalnie rozwinął się trend śledzenia widoczności marki w sieci. Stąd właśnie rosnąca popularność narzędzi takich jak Brand24, SentiOne czy Monitori, których wykorzystanie staje się powoli czymś naturalnym. Wiele firm zdało sobie sprawę, że pojawianie się wysoko w wynikach wyszukiwania oraz wynikający z tego ruch to nie wszystko i należy jeszcze odpowiednio budować swoją markę w Internecie.

Wspomniane trendy a więc wzrost zainteresowania świadomym budowaniem swojej marki w Internecie a także rosnąca popularność content marketingu nadal będą się rozwijać w roku 2016. Prawdopodobnie będzie to również kolejny rok, w którym sporo usłyszymy na temat zmiany podejścia do SEO i postrzegania go w szerszym kontekście niż dotychczas. Bez wątpienia najbliższe miesiące powinny nam upłynąć pod znakiem ciągłych zmian nie będących jednak nagłą rewolucją a stopniową ewolucją.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone