SEO w 2017 – jak to wygląda po zmianach w algorytmie Google – Robert Niechciał – SemKRK #5

SEO w 2017 – jak to wygląda po zmianach w algorytmie Google – Robert Niechciał – SemKRK #5
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Wraz z piątą prezentacją nadeszła okazja do tego aby jeszcze raz nawiązać do tematu SEO. Tym razem Robert Niechciał spojrzał na rok 2017 w perspektywie zmian jakie dokonują się w algorytmie Google. W czasie prezentacji o tym jak wygląda SEO w obecnym roku nie mogło już na wstępie zabraknąć podkreślenia tego, że z pewnością nie możemy się nudzić jeśli chodzi o ilość wprowadzanych aktualizacji algorytmu.

Następnie omówione zostały zmiany wynikające z działania Pingwina w wersji 4.0. Pojawiło odwołanie do badań zrobionych przez Ahrefsa jasno pokazujących jak zmienił się przeciętny profil linków na przestrzeni czasu właśnie na skutek zmian wprowadzanych przez wyszukiwarkę. Na wykresie typowego rozkładu anchorów pokazującym co zmieniło wprowadzenie Pingwina wyraźnie dało się zauważyć znaczący wzrost udziału linków brandowych względem tak lubianych przecież przez wiele osób linków z anchorami typu exact match. Przy okazji wspominania o Pingwinie pojawiły dwa niezwykle istotne pojęcia a mianowicie degradacja oraz dewaluacja. Niegdyś to strona, do której prowadziły złe zdaniem Google linki była karana za ich istnienie. Między innymi to doprowadziło do pojawienia się koncepcji depozycjonowania bowiem taki sposób karania mógł niektórych wręcz zachęcać do interesowania się taką tematyką.

Jednak stopniowo się to zmienia i Google odchodzi od takiego modelu, w którym ciężar ewentualnej kary nie będzie spoczywał już na samej stronie a raczej na linku do niej prowadzącym. Wymusza to zmianę podejścia do indeksowania linków gdyż sama ich obecność w indeksie nie będzie wcale oznaczać uwzględniania przez wyszukiwarkę. Może się zatem okazać, że na przykład zdobycie kilku tysięcy linków do strony zda się na nic jeśli Google potraktuje je jako spamowe odnośniki i po prostu zignoruje.

W pewien sposób jest to związane z kluczową kwestią jaką Robert Niechciał poruszył podczas swojej prezentacji a mianowicie wartością progową dla branż. W wyniku analizy jednego z patentów Google pojawiło się założenie, że różne branże mogą być traktowane tak naprawdę w różny sposób jeśli chodzi o ocenę związanych z nimi stron. Tak naprawdę witryna jest oceniania na tle swojej branży i tego czy jej profil linków znacząco odbiega od pewnej normy przyjętej dla tego konkretnego obszaru tematycznego. Dlatego też zupełnie inna może się okazać realna definicja działań spamowych w branży, która jest uznawana przez wyszukiwarkę za podejrzaną względem branży gdzie wydawcy nie próbują aż tak manipulować rankingiem.

Pozostałe prezentacje z SemKRK #5

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone