10 najczęściej popełnianych błędów w SEM – Łukasz Chwiszczuk – SemKRK #5

10 najczęściej popełnianych błędów w SEM – Łukasz Chwiszczuk – SemKRK #5
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Tuż przed przerwą na tradycjną już podczas SemKRK pizzę na scenie pojawił się Łukasz Chwiszczuk, który zabrał nas w podróż po świecie błędów najczęściej przytrafiających przy prowadzeniu kampanii SEM. Zaczęliśmy tak naprawdę od kwestii pozornie prozaicznej a mianowicie lokalizacji wyświetlanych reklam. Niestety nie zawsze zwraca się uwagę na akurat ten aspekt kampanii w wyniku czego reklamy wyświetlają się niekoniecznie tak gdzie byśmy sobie tego życzyli. Dlatego właśnie pierwszą z rad było przyjrzenie się kwestii tego gdzie emitowane są nasze reklamy i czy nie kierujemy ich mimo wszystko do zbyt szerokiego audytorium.

Kolejnym zagadnieniem były słowa kluczowe, które podejrzeć możemy w Search Query. Jak pokazał zaprezentowany przykład naprawdę warto tam zaglądać bo kreatywność ludzka jeśli chodzi o używane w wyszukiwarce zapytania naprawdę nie ma granic a ludzie potrafią szukać w Google informacji związanych naprawdę z dość dziwnymi zagadnieniami. Dlatego przede wszystkim warto dbać o swoja listę wykluczających słów kluczowych, dodając do niej wszystkie słowa na które nie chcielibyśmy się pojawiać. Jednak Search Query może nam pomóc również w kwestii tych słów kluczowych, które mogą się dla nas okazać wartościowe. Nie zawsze będziemy w stanie przewidzieć wszystkie rodzaje zapytań stosowane przez użytkowników w naszej branży w kontekście tego co oferujemy tak wiec dodatkowe źródło inspiracji w tym zakresie z pewnością warto wykorzystać.

Kolejna kwestia na którą warto zwrócić uwagę to dynamiczny remarketing, który choć jest rozwiązaniem o sporych możliwościach to jednak wymaga odpowiedniej implementacji jeśli ma poprawnie funkcjonować. Podczas prezentacji została też przedstawiona koncepcja dwóch uzupełniających się kampanii. Jedna z nich jest typowo nastawiona na konwersje i opiera się się na frazach w dopasowaniu ścisłym co wprawdzie wpływa na pewne ograniczenie jej potencjału jednak dzięki zachowaniu w ten sposób kontroli zapewniamy sobie konwersje o względnie stałym koszcie. Natomiast druga kampani ma za zadanie dostarczać nam frazy na potrzeby pierwszej opierając się na frazach już nie tak ściśle dopasowanych i choć ma ona nieograniczony potencjał to w tym wypadku jest budżet jest limitowany.

Jednym z częstych błędów jest również dość przypadkowe kierowanie reklam na aplikacje mobilne. Oczywiście mamy dzięki temu szansę dotrzeć do większego grona odbiorców jednak jeśli nie robimy tego w świadomy sposób to efekty raczej nie będą dla nas zadowalające. Dlatego jeśli już chcemy docierać do użytkowników apek to róbmy to w świadomy sposób. Nawet w typowych kampaniach możemy uderzać bardziej precyzyjnie zwracając uwagę na lokalizację, czas i urządzenia bowiem może się okazać, że np. o określonej porze warto zwiększyć budżet dla danego typu urządzeń lub konkretnej lokalizacji.

Łukasz Chwiszczuk przedstawił też przykłady obrazujące jak wiele może dać nam testowanie. Mowa nie tylko o testowaniu samych reklam ale również przeróżnych elementów na naszej stronie czy sklepie internetowym. Nawet najbardziej dopracowana kampania nie zda się na wiele jeśli nie będziemy w stanie spożytkować dostarczanego przez nią ruchu np. ze względu na źle zaprojektowany proces zakupowy w naszym sklepie.

Pozostałe prezentacje z SemKRK #5

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone