Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Marka osobista sprzedaje. Jak sprzedać na Facebooku poprzez prywatny profil? Czym jest efektywny personal branding? – Rahim Blak

Trzecia część E-marketing Day poświęcona została mediom społecznościowym tak więc trudno byłoby sobie wyobrazić lepszego prelegenta niż Rahim Blak, który na ogarnianiu Facebooków zna się jak mało kto. Przedstawił pojęcie Facebook Networkingu tłumacząc czym tak naprawdę jest to zagadnienie i jakie możliwości nam daje. Przy okazji było co nieco o tym czym różni się sprzedaż pasywna od aktywnej, jak odmienne są rynki B2B i B2C oraz co oznacza postawa aktywna i pasywna w przypadku sprzedawców. Poruszona została również kwestia tego jak ważna jest odpowiednia filozofia obsługi klienta w mediach społecznościowych.

Następnie pojawiła się śmiała teoria, że w obecnych czasach tak naprawdę do e-marketingu nie potrzebujemy niczego więcej poza Facebookiem, który tak naprawdę jest obecnie serwisem totalnym. Na dowód tej tezy możliwości oferowane przez Facebooka zostały bezpośrednio zestawione z możliwościami zapewnianymi przez stronę internetową. Pokazane zostało też jak najpopularniejszy portal społecznościowy może być niezwykle użyteczny podczas rekrutacji.

Tak o to powróciliśmy do głównego tematu prezentacji a więc Facebook Networkingu. Jednak potrzebne jeszcze było drobne wyjaśnienie czym w ogóle jest networking bowiem choć zdobywa on coraz większą popularność to nadal wiele osób może nie zdawać sobie sprawy z tego co to tak naprawdę jest. Gdy już zostało omówione na czym polegają spotkania networkingowe przyszła pora wyjaśnić gdzie w tym wszystkim swoje miejsce ma Facebook. Ten portal społecznościowy może w dodatku sprawdzać się doskonale w roli współczesnego systemu typu CRM oraz stanowić wsparcie supportu w kontaktach z użytkownikami dla których to właśnie media społecznościowe są coraz częściej podstawowym kanałem komunikacji.

Przy jego pomocy możemy bowiem w prosty sposób budować relacje zdobywając nowych partnerów, z którymi potencjalnie możemy robić interesy i lubiąc publikowane przez nich posty a także ciesząc się z ich sukcesów. Jednocześnie możemy też budować wizerunek eksperta dbając jednak o to aby tworzone przez nas treści kreowały spójny wizerunek. Należy bowiem pamiętać o tym aby pozycjonować się na specjalistę w jednej dziedzinie gdyż tylko wtedy jesteśmy tak naprawdę wiarygodni.

Na koniec Rahim zwrócił uwagę na ważny fakt, że obecnie na Facebooku nie można już rozgraniczać swojego życia prywatnego od zawodowego. Te dwa światy bowiem tak naprawdę ściśle się przenikają a marka osobista może w obecnych czasach niezwykle skutecznie sprzedawać o ile oczywiście będzie właściwie budowana.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone