Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

MVP: Minimum Killer Product. Minimalistyczne podejście do tworzenia startupu, żeby odnieść jak największy sukces i uchronić się od jak największej liczby błędów – Michał Blak

Jak na porządną prezentację przystało nie mogło zabraknąć wstępu mającego nas wprowadzić w klimat tego o czym będzie mowa podczas prezentacji. Skoro miała być mowa o CRMach to oczywiście zaczęliśmy od rzucenia okiem na klasyczne rozwiązanie tego typu i zadania sobie pytania czy coś takiego można pokochać i korzystać z tego z przyjemnością. Odpowiedź w oczywisty sposób chyba każdemu sama się nasunęła w tym momencie widząc jak prezentuje się klasyczny taki program, który choć posiada zazwyczaj ogromne możliwości to jednak nie jest zbyt intuicyjny.

Oczywiście podstawą jest odpowiedni zespół w którym należy uwzględnić nowoczesny podział ról. Obecnie bowiem w każdym zespole powinien znajdować się hipster, hustler oraz hacker. Następnie omówiony został współczesny rynek CRMów i przeszliśmy płynnie do kwestii klientów a właściwie tego w jaki sposób powinni oni mieć swój udział w budowie naszego startupu. powinniśmy bowiem wyjść z założenia, że pierwszy klientów warto zdobywać jeszcze zanim zabierzemy się pisanie jakiegokolwiek kodu bowiem dzięki nim możemy zweryfikować swój pomysł na biznes z rzeczywistością, która niekiedy może się okazać brutalna.

Mając już za sobą przyszła pora zastanowić się jaki tak właściwie powinien być nowoczesny CRM skoro już na samym początku prezentacji jasno zostało podkreślone, że współczesne rozwiązania nie są czymś co można pokochać. Przede wszystkim konieczne jest uwzględnienie faktu, że klientów można kupić i problemem nie jest samo ich zdobycie lecz ich późniejsze utrzymanie tak aby nie porzucili nas na rzecz konkurencji. Między innymi w tym kontekście poruszone zostało zagadnienie powiadomień i tego dlaczego tak właściwie klienci chcą je otrzymywać. Niezwykle istotne z ich punktu widzenia są również spersonalizowane informacje

Poruszona została również problematyka cross device bowiem użytkownicy coraz chętniej wykorzystują różne urządzenia korzystając z sieci co choć pewnością dla nich jest ułatwieniem to stanowi jednak pewien problem przy analizowaniu ich zachowań. Omawiając zagadnienie nowoczesnych systemów CRM nie mogło zabraknąć idei social CRM a więc rozwiązania czerpiącego pełnymi garściami z możliwości jakie daje wykorzystanie mediów społecznościowych i informacji tam zgromadzonych.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone