Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Zawody w marketingu internetowym dzisiaj i jutro. Jakie stanowiska w branży internetowej mamy dzisiaj i jakie będą zyskiwały na znaczeniu jutro? – Karolina Chrostek

Czym byłby e-marketing gdyby nie organizatorzy School of New Media a więc Karolina Chrostek i Dawid Pacha i to właśnie Karolina prezentowała kolejny temat tego dnia. Tym razem mowa była o tym jakie zawody kształtuje marketing internetowy. Omówione zostało to w odniesieniu do dwóch person stanowiących tak naprawdę odzwierciedlenie problemów czy też dylematów wielu osób mierzących się z wyzwaniami współczesnego rynku pracy.

Pierwszą ze wspomnianych person była Ania a więc studentka drugiego roku poszukująca miejsca do odbycia praktyk a jednocześnie pragnąca znaleźć pomysł na siebie i swoją ścieżkę kariery. Z kolei druga persona o imieniu Ewa pragnęła się przebranżowić dostrzegając szansę w zmianie ścieżki kariery zawodowej, którą dotychczas podążała. Zapewne wiele osób obecnych na sali bez trudu mogło się utożsamiać przynajmniej z jedną z tych historii samemu znajdując się w bardzo podobnej lub wręcz identycznej sytuacji.

To właśnie miało nam uzmysłowić przed jakimi problemami stawia nas współczesny świat. Musimy być gotowi na ciągłe zmiany wynikające z nieustannej ewolucji rynku, który praktycznie nigdy nie staje w miejscu a nam nie pozostaje nic innego jak podążać za nim i dostosowywać się. Jeśli jednak chcemy to czynić naprawdę skutecznie musimy sobie odpowiedzieć na pytanie czego tak naprawdę ten rynek od nas oczekuje.

Temat tej prezentacji odnosił się do zawodów związanych z marketingiem internetowym tak więc chwila została poświęcona również im bowiem to w jakim tempie pojawiają się kolejne specjalizacje w tym obszarze doskonale obrazuje dynamikę z jaką zmienia się świat. Mieliśmy więc okazję poznać nie tylko najbardziej oczywisty w tym kontekście zawód a więc specjalistę do spraw marketingu internetowego ale też analityka do spraw narzędzi Google czy też e-commerce managera. Zapewne jeszcze kilka lat temu wielu z nas nawet nie przeszłoby przez myśl, że tego rodzaju zawody się pojawią i będą niezwykle pożądane na rynku pracy.

W tym kontekście poruszony został temat tego jak wobec tego się kształcić i dokształcać tak aby zdobywać wiedzę naprawdę użyteczną w obecnych czasach. Bowiem jak zostało słusznie zauważone obecna powszechnie dostępna oferta edukacyjna często ma się nijak do kompetencji przyszłości, o których zdobywanie powinniśmy dbać już teraz. Przede wszystkim jednak powinniśmy dbać o rozwój kultury dzielenia się wiedzą bowiem to od siebie nawzajem możemy się tak naprawdę nauczyć najwięcej. Niestety jednak obecnie niezbyt chętnie dzielimy się z innymi posiadaną wiedzą traktując ich często wręcz jak konkurentów i zazdrośnie strzegąc wszystkiego czego uda nam się nauczyć.

Podsumowując tą prezentację powinniśmy przede wszystkim pamiętać o tym aby nie ulegać rutynie i być otwartymi na zachodzące ciągle zmiany a przy tym nieustanie poszerzać zasoby wiedzy.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone