Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Startup, który wywraca rynek do góry nogami. Praktyki UBERa, które są jego źródłem sukcesu – Ilona Grzywińska

Na początek poznaliśmy historię o tym jak to przed laty grupa przyjaciół pewnego razu miała problem z zamówieniem w Paryżu taksówki. Zwrócili oni wtedy uwagę na fakt jak wielu kierowców podróżuje samotnie swoimi samochodami i jak wielką wygodą byłaby możliwość zatrzymania jednego z nich . To właśnie tak narodził się Uber a więc jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie.

Przedstawione zostały główne filary, na których Uber zbudował swój sukces:

  • wygoda oparta na bezgotówkowych rozliczeniach i możliwości łatwego zamówienia kursu przy pomocy aplikacji w smartphonie
  • budowanie pozytywnych doświadczeń
  • użytkownicy pełniący rolę ambasadorów

Jednak najistotniejsza jest zaplecze składające się z ludzi służących pomocą w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów. Z jednej strony bowiem Uber szczyci się tym, że sprawnie wykorzystuje nowoczesne technologie jednak wśród nich nadal istnieje miejsce na pierwiastek ludzki i to właśnie człowiek jest kluczową wartością dla Ubera. Nie zabrakło również paru słów o tym w jaką stronę Uber się rozwija i że tradycyjny przewóz osób nie jest już jedynym obszarem jego działalności. W ten sposób mogliśmy poznać usługi takie jak:

  • Uber Eats
  • Uber Rush
  • Uber Poll

Na koniec prezentacji była chwila na zadawanie pytań i przy ich okazji zostały poruszone dość ciekawe kwestie bowiem pytano między innymi o konkurencję BlaBlaCar, kwestię ubezpieczenia kierowców, to jak wiele wśród kierowców jeżdżących regularnie dla Ubera jest taksówkarzy oraz jak słynna afera z agresją wobec kierowców Ubera wpłynęła na firmę.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone