Startup, który wywraca rynek do góry nogami. Praktyki UBERa, które są jego źródłem sukcesu – Ilona Grzywińska
Na początek poznaliśmy historię o tym jak to przed laty grupa przyjaciół pewnego razu miała problem z zamówieniem w Paryżu taksówki. Zwrócili oni wtedy uwagę na fakt jak wielu kierowców podróżuje samotnie swoimi samochodami i jak wielką wygodą byłaby możliwość zatrzymania jednego z nich . To właśnie tak narodził się Uber a więc jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm na świecie.
Przedstawione zostały główne filary, na których Uber zbudował swój sukces:
- wygoda oparta na bezgotówkowych rozliczeniach i możliwości łatwego zamówienia kursu przy pomocy aplikacji w smartphonie
- budowanie pozytywnych doświadczeń
- użytkownicy pełniący rolę ambasadorów
Jednak najistotniejsza jest zaplecze składające się z ludzi służących pomocą w przypadku wystąpienia jakichkolwiek problemów. Z jednej strony bowiem Uber szczyci się tym, że sprawnie wykorzystuje nowoczesne technologie jednak wśród nich nadal istnieje miejsce na pierwiastek ludzki i to właśnie człowiek jest kluczową wartością dla Ubera. Nie zabrakło również paru słów o tym w jaką stronę Uber się rozwija i że tradycyjny przewóz osób nie jest już jedynym obszarem jego działalności. W ten sposób mogliśmy poznać usługi takie jak:
- Uber Eats
- Uber Rush
- Uber Poll
Na koniec prezentacji była chwila na zadawanie pytań i przy ich okazji zostały poruszone dość ciekawe kwestie bowiem pytano między innymi o konkurencję BlaBlaCar, kwestię ubezpieczenia kierowców, to jak wiele wśród kierowców jeżdżących regularnie dla Ubera jest taksówkarzy oraz jak słynna afera z agresją wobec kierowców Ubera wpłynęła na firmę.