Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Influencers marketing czyli współpraca z twórcami internetowymi na przykladzie marki Coca-Cola – Urszula Szymczyk

Na wstępie dowiedzieliśmy się nieco na temat samej marki Coca-Cola i jej wieloletniej tradycji. Następnie płynnie przeszliśmy do kwestii zmieniających się czasów wraz z którymi zmieniają się również nasi idole. Mamy zupełnie nowych influencerów cenionych przede wszystkim za autentyczność i poczucie takiej bliskości ze zwykłym człowiekiem bowiem w ich przypadku nie czuć tego swoistego dystansu jak w przypadku tradycyjnych gwiazd. Niewątpliwie z punktu widzenia marek atutem obecnych influencerów jest ich zasięg mogący naprawdę robić wrażenie. Jednak co ciekawe w przypadku nastolatków wbrew temu co mogłoby się wydawać Youtube będący naturalnym środowiskiem dla wielu współczesnych influencerów wcale nie zapewnia największego zasięgu. Pomimo jego tak ogromnej popularności nadal minimalnie lepsza pod tym względem okazuje się tradycyjna telewizja.

Oczywiście świadomość tego kto obecnie zalicza się do grona influencerów to jedno jednak trzeba jeszcze wiedzieć jak z nimi właściwie współpracować. Właśnie o tym była kolejna część prezentacji, w czasie której Urszula Szymczyk podkreślała, że współczesnym influencerom trzeba przede wszystkim zapewnić wolność, gdyż to właśnie ona jest podstawą ich wiarygodności. Tworząc kampanie wraz z nimi należy też uświadomić sobie zasadniczą różnicę pomiędzy hasłem reklamowym a komunikatem bowiem wbrew temu co wiele osób może sądzić to nie jest to samo. Rzecz jasna nie mogło też zabraknąć konkretnych przykładów tego jak w praktyce powinna wyglądać współpraca z influencerami.

Temat ten został później dodatkowo jeszcze rozwinięty podczas sesji pytań gdy poruszona została ciekawa kwestia tego jak marka taka jak Coca-Cola dobiera influenceów do reklamowania swoich produktów. Okazało się, że nawet taki potentat musi niekiedy podjąć pewne ryzyko choć oczywiście zawsze kluczowe jest zwracanie uwagi na aspekty takie jak zasięg czy aktualny wizerunek a także kwestię nieporuszaną wcześniej w czasie prezentacji a mianowicie dopasowanie do marki. Nawet najpopularniejsi influencerzy nie będą pasować do każdej marki a ich nieodpowiednie dopasowanie sprawia, że tracą jeden ze swoich kluczowych atutów a więc wiarygodność.

Jednak pojawianie się nowych influencerów wcale nie oznacza, że tradycyjne gwiazdy odchodzą do lamusa. Umiejętne wykorzystanie obecnych influencerów oraz typowych gwiazd może dać bardzo dobre rezultaty generując efekt synergii. Za przykład takiego działania posłużyła jedna ze świątecznych kampanii Coca-Coli w której mieliśmy okazję zobaczyć zarówno znanych influencerów jak i Margaret.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone