Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Marketing własnymi siłami. Przegląd niezbędnych narzędzi dostępnych w sieci dla każdego marketera – Monika Czaplicka

Ostatnią tego dnia prezentację miała okazję przedstawić Monika Czaplicka a więc specjalistka od kryzysów w social media. Tym razem jednak nie skupialiśmy się wcale nie kryzysach a na narzędziach pozwalających lepiej sobie radzić w świecie mediów społecznościowych a więc być może i zapobiegać niektórym kryzysom. Na początek przedstawione zostały rozwiązania dającego możliwość monitorowania Internetu, z których każdy powinien regularnie korzystać. Dzięki nim możemy bowiem nie tylko dowiedzieć się szybko gdzie i jak pisz o naszej marce ale też podglądać działania konkurencji.

Kolejną grupą narzędzi były te przeznaczone do tworzenia grafiki wśród których oczywiście nie mogło zabraknąć tak powszechnie lubianej Canvy. Gdy już dowiedzieliśmy się jakie rozwiązania mogą nam pomóc w przygotowywaniu przyciągającej wzrok grafiki przyszła pora na przekonanie się co może nam pomóc w zakresie analityki. Tego typu narzędzia mogą nam dostarczyć niezwykle cennych danych pozwalających przekonać się na ile efektywne są podejmowane przez nas działania.

Nie mogło również zabraknąć narzędzi do automatyzacji bowiem wiele jest działań, które bez problemu można powierzyć automatom oszczędzając w ten sposób cenny czas. Dzięki nim kwestie takie jak zarządzania wieloma kontami w mediach społecznościowych czy konfigurowanie złożonych akcji będących automatyczną reakcją na konkretne zdarzenia nie będzie stanowiło większego problemu.

Na koniec Monika Czaplicka przekazała nam sześć kluczowych rad w kontekście efektywnego funkcjonowania w świecie social media. Po pierwsze warto automatyzować pewne procesy choć automatykę należy mieć ciągle pod kontrolą. Po drugie w mediach społecznościowym należy być ludzkim i naturalnym bowiem to buduje wiarygodność. Trzecią kwestią jest przemyślenie kwestii tego kiedy publikować. Czwarty aspekt to bycie przygotowanym na kryzys, który zazwyczaj pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie. Piąty punkt dotyczył hasztagów i tego, że warto korzystać z tego że są one publiczne. Ostatnim punktem była zachęta do ciągłego mierzenia i analizowania.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone