Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Prawdziwa i żyjąca społeczność klientów wokół marki. Przegląd najczęściej popełnianych błędów i recepta na sukces – Adam Zbiejczuk

Kolejne prezentacja niejako kontynuowała temat rozpoczęty przez Rahima. Adam Zbiejczuk podkreślał podczas swojego wystąpienia jak istotna powinna być dla nas społeczność gromadząca się wokół naszej marki. Wspomniał przy tym ciekawą cechę jaka charakteryzuje społeczności jakie budujemy wokół siebie czy swoich marek. Chodzi mianowicie o naszą skłonność do otaczania się ludźmi podobnymi do nas samych choćby ze względu na poglądy czy wartości jakimi się kierujemy. Może się wydawać, że samo w sobie nie jest to szczególnie złe a wręcz jest to naturalny i dość oczywisty proces. Jednak z drugiej strony prowadzi to nieuchronnie do zamykania się w pewnym kręgu.

Jednocześnie zwrócił uwagę na to jak wielkie znaczenie właśnie z tego względu ma Facebook, który zrewolucjonizował sposób komunikacji. Postawiło to pod znakiem zapytania kwestię tego czy w ogóle jeszcze w obecnych czasach jest możliwe prowadzenie biznesu bez wykorzystania tego portalu społecznościowego. Facebook bowiem nie tylko ułatwia komunikację i oszczędza nasz czas ale jak udowadniał chwilę wcześniej Rahim może być również wykorzystywany przy rekrutacji czy pełnić rolę systemu CRM.

Niestety firmy nadal nie wiedzą jak w odpowiedni sposób wykorzystywać Facebooka nie zdając sobie sprawy co jest tak naprawdę sukcesem w social media. Właśnie dlatego zwracają uwagę przede wszystkim na proste wskaźniki takie jak liczba fanów, polubień czy komentarzy. Problem wielu firm stanowi również chęć do samodzielnego radzenia sobie z obsługą mediów społecznościowych pomimo braku odpowiedniej wiedzy w tym zakresie. Z tego powodu tak ważne jest zrozumienie, że konieczne jest konkretne zdefiniowanie kogo tak naprawdę potrzebują do prowadzenie działań w social media.

Oczywiście nie mogło zabraknąć praktycznych przykładów tego jak wygląda przygoda niektórych marek z social media. Mieliśmy okazję w tym kontekście dowiedzieć się nieco o Makro a także Vodafone. Jednak chyba najciekawszym przykładem był Jaromír Jágr i jego profil osobisty będący tak naprawdę wzorem do naśladowania jeśli chodzi o budowanie na Facebooku organicznego zasięgu.

Na koniec swojej prezentacji Adam Zbiejczuk podzielił się z nami swoimi przemyśleniami na temat Facebooka, w przypadku którego zwrócił uwagę na fakt umyślnego zaniedbywania kwestii UX. Jego zdaniem to właśnie w ten sposób portal społecznościowy stara się sprawić abyśmy spędzali na nim więcej czasu. Podkreślił też że choć obecnie takim „gorącym” tematem są właśnie media społecznościowe to już niedługo nasza uwaga może się zwrócić w stronę service design. Jego zdaniem to właśnie ta dziedzina w krótkim czasie zyska znacznie na popularności.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone