Katowice z pewnością mogą budzić różne skojarzenia jednak zapewne niewiele jest osób, którym kojarzą się one ze zdobywaniem wiedzy i to jeszcze w tak nowoczesnej dziedzinie jak marketing internetowy. Jednak od pewnego czasu miasto to dynamicznie się zmienia i mówimy tu nie tylko o zmianach widocznych gołym okiem i wynikających z kolejnych inwestycji powodujących, że Katowice skutecznie zrywają z typowo przemysłowym wizerunkiem. To co najciekawsze może nie być dostrzegalne na pierwszy rzut oka jednak stanowi prawdziwą wartość tego miasta. Mowa o tym co do zaoferowania ma ono młodym ludziom stojącym u progu swojej kariery zawodowej.
Dzisiejszy rynek pracy zmienia się bowiem w niezwykle dynamiczny sposób a tradycyjny system edukacyjny niekoniecznie jest w stanie nadążyć za tymi zmianami. Na szczęście są wydarzenia takie jak E-Marketing Day a więc konferencja, która odbyła się w Katowicach w dniu 11 czerwca. 11 prelegentów i kilka godzin prezentacji dających możliwość przekonania się jak wspaniały jest świat marketingu internetowego to właśnie esencja tego wydarzenia. Jednak nie tylko zdobywanie wiedzy stanowiło w tym wypadku cel bowiem równie ważne było zainspirowanie młodych ludzi będących na etapie decydowania o swojej przyszłości a także wszystkich tych, którzy myślą o przebranżowieniu się.
Już od pewnego czasu niezwykle popularnym tematem są startupy i to właśnie im poświęcono pierwszą część E-Marketing Day. Mogliśmy dowiedzieć się w jaki sposób działają tego typu innowacyjne firmy i co tak naprawdę prowadzi do ich sukcesu. Drugi blok tematyczny skupiony był na marketingu i miał na celu udowodnienie, że obecnie marketing można realizować samodzielnie przy odrobinie chęci i umiejętnym wykorzystaniu dostępnych już narzędzi. Ostatnia grupa wykładów skupiała się na mediach społecznościowych uwzględniając zarówno kwestię tego jak jest rola obecnie jak i to w jaką stronę zmierza ich rozwój i czego w tym zakresie możemy się już wkrótce spodziewać.
Taki podział E-Marketing Day na konkretne bloki tematyczne z jednej strony dawał możliwość udziału jedynie w tej części, która kogoś najbardziej interesowała. Jednocześnie było to też niezwykle pomocne dla wszystkich, którzy uczestniczyli w całym wydarzeniu bowiem wiedza była dzięki temu podawana w bardziej usystematyzowany sposób co znacznie ułatwiało jej przyswajanie.
Podczas całego dnia spędzonego na E-Marketing Day była okazja wysłuchać następujących prezentacji:
- Startup, który wywraca rynek do góry nogami. Praktyki UBERa, które są jego źródłem sukcesu – Ilona Grzywińska
- MVP: Minimum Killer Product. Minimalistyczne podejście do tworzenia startupu, żeby odnieść jak największy sukces i uchronić się od jak największej liczby błędów – Michał Blak
- 10 praktyk przyspieszających rozwój firmy na przykładzie kilku lat wzrostu Brand24 – Michał Sadowski
- Technologie społecznościowe przyszłości. Co po Facebooku, Instagramie i Snapchacie? – Kamil Dziadkiewicz
- Zawody w marketingu internetowym dzisiaj i jutro. Jakie stanowiska w branży internetowej mamy dzisiaj i jakie będą zyskiwały na znaczeniu jutro? – Karolina Chrostek
- Znosimy barierę w dostępie do wiedzy. I Ty możesz zostać ekspertem od e-marketingu będąc nawet w liceum – Dawid Pacha
- Budowanie kampanii marketingowych jak z klocków lego w oparciu o e-mail, sms, telefon i Internet – Marcin Kostecki
- Marka osobista sprzedaje. Jak sprzedać na Facebooku poprzez prywatny profil? Czym jest efektywny personal branding? – Rahim Blak
- Prawdziwa i żyjąca społeczność klientów wokół marki. Przegląd najczęściej popełnianych błędów i recepta na sukces – Adam Zbiejczuk
- Influencers marketing czyli współpraca z twórcami internetowymi na przykladzie marki Coca-Cola – Urszula Szymczyk
- Marketing własnymi siłami. Przegląd niezbędnych narzędzi dostępnych w sieci dla każdego marketera – Monika Czaplicka