Relacja z E-Marketing Day

Relacja z E-Marketing Day
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

10 praktyk przyspieszających rozwój firmy na przykładzie kilku lat wzrostu Brand24 – Michał Sadowski

Trzeciego z prelegentów występujących przed nami tego dnia zapewne nie trzeba nikomu szczególnie przedstawiać bowiem był to Michał Sadowski z Brand24. Oczywiście podobne jak w przypadku praktycznie każdej prezentacji nie mogło się obyć bez wstępu, w ramach którego mieliśmy okazję dowiedzieć się nieco o Brand24. Przy tej okazji Michał zwrócił uwagę na fakt o ile łatwiejsze jest pozyskiwanie klientów zagranicą ze względu na mniej złożony cykl decyzyjny i możliwość robienia interesów często w ogóle bez konieczności osobistych spotkań z danym klientem. Po krótkim wstępnie nadeszła pora na to na co wszyscy czekali a więc kilka konkretnych rad od prawdziwego praktyka biznesu.

Na początek wspomniana została kwestia analityki i tego że powinniśmy na nią zwracać uwagę od samego początku prowadzenia biznesu bowiem nigdy nie jest na nią za wcześnie. W ten sposób możemy nieustannie pozyskiwać niezwykle cenne dane, które będziemy mogli wykorzystać do udoskonalania swojej firmy. Na poparcie tej tezy podany został przykład zwykłego formularza rejestracji w przypadku którego udało się zmniejszyć trzykrotnie współczynnik odrzuceń właśnie dzięki analityce.

Następną kwestią był marketing video, który pomimo swojej ciągle rosnącej popularności nadal jednak nie jest aż tak powszechny jak bardziej tradycyjne formy marketingowe. Co jednak stanowi niewątpliwą zaletę bowiem dzięki temu przy jego pomocy można skuteczniej oddziaływać na użytkowników. Jednak to nie jedyny jego atut bowiem warto również wiedzieć, że jest to jedna z najtańszych metod dotarcia do klientów. Połączenie tych dwóch cech czyni z video marketingu naprawdę efektywne narzędzie co pokazuje przykład startupu Footsteps.

Kolejna rada dotyczyła zachowywania zawsze otwartego umysłu pozwalającego odpowiednio reagować na trafiające się okazje. Jednocześnie nie powinniśmy się obawiać działania niestandardowego czego przykładem był case firmy Konica Minolta. W pewien sposób sposób również z otwartym umysłem związana była kolejna wskazówka dotycząca tym razem patrzenia w odpowiedni sposób na wykorzystywane kanały marketingowe. Warto je bowiem analizować patrząc nie tylko na ruch jaki nam przynoszą ale na ich efektywność bowiem może się okazać, że to co przynosi najwięcej ruchu wcale nie jest takie efektywne z punktu widzenia naszego biznesu.

Nawiązaniem do wspominanej już analityki była też kwestia pozyskiwania dodatkowych metryk niezbędnych w przypadku produktów, przy których czas dojrzewania klienta do decyzji zakupowej jest dłuższy. W takich przypadkach występuje problem bezwładności, z którego istnienia należy sobie zdawać sprawę chcąc działać efektywnie. Oczywiście przy okazji rad nie mogło zabraknąć nawiązania do tego czym zajmuje się Brand24. Kolejną poradą było więc odkrywanie miejsc, w których mówi się o naszej firmie bowiem w obecnych czasach wiedza ta daje naprawdę ogromne możliwości.

Niezwykle interesujące było zwrócenie naszej uwagi na wartość jaką niesie z sobą wykorzystania live testimonials a mówiąc po naszemu rekomendacji na żywo. Za przykład stosowania takiego rozwiązania został podany LiveChat, który na swojej witrynie zadbał o przygotowanie podstrony prezentującej dotyczące firmy wpisy na Twitterze.

community marketing bowiem w tej chwili w sieci toczy się tak naprawdę życie wielu z nas i ludzie chętnie dzielą się mnóstwem różnego rodzaju treści. Daje to spore możliwości tworząc dla nas szanse, które zgodnie z przedstawioną podczas prezentacji zasadą zachowania otwartości umysłu powinniśmy umieć dostrzegać i wykorzystywać. Niejako tego właśnie dotyczyła konkluzja całego wystąpienia Michała, które tak naprawdę można byłoby sprowadzić do jednego wniosku. Obecnie mamy bowiem coraz więcej źródeł różnego rodzaju danych i warto je wykorzystywać odpowiednio analizując swój biznes.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone