Relacja z e-biznes festiwalu 2015

Relacja z e-biznes festiwalu 2015
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Kolejnym punktem e-biznes festiwalu była debata ekspercka poruszające tematykę tego jak właściwie wykorzystywać social media w firmach. Podczas niej mieliśmy okazję wysłuchać opinii czterech zaproszonych gości. Pani Urszula Podraza z Kraków Airport zwracała uwagę na to jak istotny jest właściwy dobór kanałów social media do specyfiki działania danego biznesu i jego potrzeb w zakresie komunikacji ze społecznością. Na przykładzie portu lotniczego poruszona została również kwestia koniecznej współpracy z innymi firmami w zakresie spójnego przekazu oraz konieczność szkolenia pracowników tak aby potrafili właściwie korzystać z mediów społecznościowych reprezentując w nich swoją osobą firmę dla której pracują.

Pani Karolina Kosno z firmy Coffeedesk podkreślała z kolei znaczenie rodzaju treści publikowanych w social mediach. Wszelkiego rodzaju materiały wideo okazują się bowiem skuteczniej angażować użytkowników niż typowe treści. Odniosła się też do kwestii analizowania efektywności działań prowadzonych w social mediach przy wykorzystaniu dedykowanych do tego celu narzędzi. Zaznaczyła przy tym że w przypadku mediów społecznościowych mamy również do czynienia z niepoliczalnymi korzyściami trudnymi do uchwycenia i dlatego właśnie należy na nie patrzeć w znacznie szerszym kontekście.

Pan Michał Zalewski z ICE Kraków opowiadał o tym jak kluczowe znaczenie odgrywa angażowanie emocji użytkowników dowodząc znaczenia materiałów odwołujących się do naszych emocji pozwalają najskuteczniej budować zasięg. Zaznaczał przy tym że znaczniejsze ważniejsze od tego z jakiego kanału social media korzystamy jest rodzaj contentu jaki publikujemy. Za przykład ponownie posłużyły w tym przypadku filmy które również zdaniem pana Michała są bardziej angażujące od innych rodzajów treści. Następnie wspomniał również o kwestii wskaźników efektywności, które powinny być dobierane z uwzględnieniem tego czy naszym priorytetem są działania biznesowe czy też wizerunkowe. Nie omieszkał przy okazji wspomnieć o konieczności zdania sobie sprawy z tego że media społecznościowe przynoszą spodziewane zyski zazwyczaj w dłuższym okresie czasu i nie powinniśmy prowadzić w nich działań z nastawieniem na natychmiastowe efekty.

Podczas debaty nie zapomniano o kwestii użytkowników wykorzystujących chętnie social media jako kanał umożliwiający bezpośrednią komunikację z daną firmą. Wszyscy zgodni byli co do tego że jedną kluczowych kwestii w tym wypadku jest szybkość komunikacji i nawet w przypadku bardziej złożonych zapytań warto udzielić możliwie szybkiej odpowiedzi choćby w formie informacji iż postaramy się to sprawdzić, dowiedzieć się. Jako niezwykle istotny wskazano też dialog z użytkownikami i cierpliwe odpowiadanie nawet na oczywiste pytania dotyczące choćby informacji, które bez trudu znaleźć można na stronie internetowej firmy.

W tym kontekście wspomniano przy okazji o problematyce krytycznych opinii, z których pojawieniem również należy się liczyć. Jednomyślnie stwierdzono, że nie powinno się wprowadzać swoistej cenzury i kasować nieprzychylne komentarze. Wyjątek stanowią publikacje wyjątkowo wulgarne które dodatkowo mogą się odnosić np. do jednego pracowników. Użytkownikami nastawionych nieprzychylnie nie powinniśmy ignorować i warto również z nimi wchodzić w interakcję cierpliwie odpowiadając na ich zarzuty. Jeśli bowiem krytyka z ich strony jest rzeczowa to również takie opinie mogą być dla nas cennym źródłem wiedzy.

Z debaty mogliśmy się dowiedzieć że obecnie niezwykle istotne jest wybranie właściwej formy przekazu informacji, określenie specyfiki grupy docelowej oraz dobranie właściwych kanałów komunikacji w mediach społecznościowych właśnie w kontekście targetu do którego pragniemy dotrzeć. Poruszono kwestię specyfiki publikowanego rodzaju zwracając uwagę na fakt że bardziej angażujące są materiały wideo oraz że publikowana treść powinna wywoływać emocje. Nie zabrakło również wzmianki o kontakcie z użytkownikami i tym jak ważne jest aby bez względu na to czy są pozytywnie czy negatywnie nastawieni zawsze dawać im szybko informacje zwrotną gdy tylko czegoś potrzebują i cierpliwie odpowiadać na ich wszelkie pytania.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone