Relacja z e-biznes festiwalu 2015

Relacja z e-biznes festiwalu 2015
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Kwestia odpowiedniego wykorzystania zbieranych o użytkownikach danych nie zakończyła się jednak wraz z pierwszą prelekcją. Oto bowiem płynnie przeszliśmy do drugiej, której tematem przewodnim był Mobile Marketing Automation. Pan Marek Broda wprowadzający nas w tajniki tego zagadnienia rozpoczął od zwrócenia uwagi na pewien istotny fakt a mianowicie ewolucję jaka dokonała się w procesie zakupowym. Kiedyś bowiem chcąc coś kupić szliśmy od razu do sklepu aby przejrzeć dostępną ofertę i zastanowić się nad tym co tak naprawdę chcemy zakupić. Obecnie kluczowym elementem stało się zbieranie powszechnie dostępnych informacji na podstawie których można dopiero dokonywać decyzji zakupowych.

Pan Marek zwrócił naszą uwagę na fakt, że klient stał też bardziej dostępny dla sprzedawców, za sprawą wykorzystywania przez niego urządzeń mobilnych. Uświadomił nam, iż przecież większość z nas nosi przy sobie praktycznie cały czas smartphona przy pomocy którego realizujemy szereg różnych zadań dzięki czemu gromadzi on mnóstwo informacji zarówno na temat naszej aktywności jak i lokalizacji. Zbierane przez niego dane są więc bezcenne dla sprzedawców gdyż mogą być wykorzystane do prezentowania spersonalizowanych treści. Spore możliwości daje również odpowiednie agregowanie informacji z różnych urządzeń danego użytkownika umożliwiając w ten sposób pełniejsze określenie jego profilu. Dopiero na podstawie takich profili możliwe jest dokonanie segmentacji a następnie przygotowanie właściwie dostosowanego przekazu.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone