Relacja z e-biznes festiwalu 2015

Relacja z e-biznes festiwalu 2015
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Po konstruktywnej debacie przyszła pora na kolejną prelekcję, które przewodnim tematem miało być tworzenie produktu który pokochają klienci. Prelegentem był Michał Blak z edrone i muszę przyznać że zaprezentował dość świeże spojrzenie na kwestię tworzenia produktu który może odnieść rynkowy sukces. Przede wszystkim podkreślił znaczenie MVP (Minimum Lovable Product) a więc podstawowej wersji naszego produktu, która może być już zaprezentowana pewnemu gronu użytkowników. Wspomniał on bowiem że każdy produkt warto testować na początek kierując go do węższego grona odbiorców pełniących rolę testerów od których możemy liczyć na wartościową informację zwrotną. To właśnie tak pozyskany feedback jest niezwykle istotny na etapie rozwijania naszego produktu. Dlatego tak ważne jest pozyskanie odpowiednich testerów o których jednak nie jest łatwo a ich znalezienie jest wyzwaniem o podobnym stopniu trudności co pozyskiwanie klientów.

Podkreślone zostało przy tym znaczenie specjalizacji i tworzenia produktów kierowanych do konkretnej grupy odbiorców, gdyż dzięki temu możemy lepiej poznać ich potrzeby a co za tym idzie dopasować się do nich tworząc niejako rozwiązanie „szyte na miarę”. Przy tym wszystkim koniecznie trzeba mieć jasną wizję tego co chcemy osiągnąć, jaki jest nasz cel gdyż to pozwala określić w jakim kierunku musimy podążać.

Kolejną poruszoną kwestią była konieczność tworzenia rozwiązań, na które jest realne zapotrzebowanie. Bowiem jak słusznie zauważono produkt jest produktem dopiero wtedy gdy ktoś jest gotów za niego zapłacić. Za przykład tego skąd czerpać odpowiednią inspirację podano aniołów biznes bowiem warto obserwować w co inwestują w danym okresie. Wprawdzie na ich decyzje nie można patrzeć w sposób całkowicie bezkrytyczny to może być to cenna wskazówka co obecnie cieszy się zainteresowaniem.

Ostatnim elementem poruszonym podczas tej prelekcji był odpowiedni team pracujący nad stworzeniem produktu, który pokochają klienci. Przedstawiona została nowatorska koncepcja podziału ról w zespole zakładająca trzy główne funkcje a mianowicie:

  • hacker – jego zadaniem jest hakowanie kultury pracy i pełnienie roli swoistego lidera za którym podążają ludzie
  • hipster – dba on o produkt i wręcz nim żyje znając wszelkie niuanse z nim związane
  • hastler – jest w stanie każdemu sprzedać wszystko co najlepiej oddaje stwierdzenie, że jest nawet w stanie sprzedać śnieg Eskimosom

Każdy z nich pełni określoną rolę mając wpływ na końcowy sukces całego projektu wynikający ze sprawnej pracy zespołu, który nie może funkcjonować jak dysfunkcyjna rodzina.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone