Relacja z e-biznes festiwalu 2015

Relacja z e-biznes festiwalu 2015
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Spotkanie praktyków z dziedziny e-biznesu to wspaniała okazja do tego aby nieco poszerzyć swoje horyzonty i spojrzeć na e-biznes z nieco szerszej a jednocześnie będąc bogatszym o nową wiedzę z nieco innej perspektywy. Taką właśnie szansę dawał e-biznes festiwal i to skłoniło mnie aby wybrać na całodzienny maraton prelekcji poruszających różne aspekty sieciowego biznesu. Tegoroczna edycja odbyła się w Studio Zabłocie którego nazwa już doskonale wskazuje w którym regionie Krakowa zlokalizowane było to miejsce i był to trafny wybór organizatorów bowiem specyficzny klimat Zabłocia i charakterystycznych industrialnych wnętrz doskonale współgrał z charakterem festiwalu.

Jedyne do czego można się przyczepić to oznakowanie a właściwie jego brak na zewnątrz budynku przez co dotarcie na miejsce nastręczyło pewnych problemów choć jak wspomniał później prowadzący było to zamierzone działanie organizatorów mające na celu naturalną selekcję uczestników. Mogę zatem czuć się wyróżniony że udało mi się przebrnąć przez etap wstępnej selekcji odebrać identyfikator wraz z pakietem gratisów i udać się na pierwszą prelekcję.

Pierwsza tego dnia prelekcja prowadzona była przez pana Pawła Gniadkowskiego reprezentującego serwis Obido. Mogłoby się wydawać, że w kwestii sprzedaży mieszkań przez Internet powiedziane zostało już wszystko a serwisy takie jak Otodom czy Domiporta proponują dokładnie to czego użytkownik potrzebuje i nie da się tu już zaproponować nic specjalnie bardziej innowacyjnego. Pan Paweł szybko jednak wyprowadził nas z błędu udowadniając że te wszystkie popularne portale, które mają nam tak bardzo ułatwić wybór idealnego mieszkania opierają się tak naprawdę na błędnych założeniach.

W dotychczas wykorzystywanym modelu proces decyzyjny jest bowiem przerzucany na nas a więc klientów zmuszając nas myślenia i podejmowania decyzji co do tego, które oferty będą dla nas najlepsze. Serwis Obido opiera z kolei swoje działanie na założeniu, że klient tak naprawdę nie wie czego chce i w pełni jego potrzeby można zaspokoić jedynie poprzez podsunięcie mu konkretnych rozwiązań. Czyni się to poprzez określenie profilu klienta na podstawie którego dopiero można określić jakie mieszkania tak naprawdę będą najlepiej dopasowane do jego potrzeb.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone