Relacja z e-biznes festiwalu 2015

Relacja z e-biznes festiwalu 2015
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

W końcu przyszła kolej na prelekcję dotyczącą SEO i to głównie z myślą o niej przybyłem na e-biznes festiwal. Prowadzącym był pan Tomasz Stopka pracujący obecnie dla Whitepressa. Ze względu na jego obecne miejsce pracy z pewnością dla nikogo nie było większym zaskoczeniem że poruszał on temat content marketingu. Przedstawiona nam została zupełnie nowa koncepcja promowania swojej witryny w sieci w której istotnym aspektem jest skupienie się na kanałach direct oraz referall i pozyskiwanie ruchu za ich pośrednictwem.

Przy promowaniu witryny powinniśmy pamiętać o elementach takich jak:

  • SEO
  • User Experience
  • PR
  • Analityka
  • Social media
  • Content marketing

Musimy ograniczyć myślenie o kanale organicznym bowiem w przedstawionej koncepcji nowoczesnego marketingu internetowego celem nie jest ruch sam w sobie a konkretna sprzedaż i to na jej zwiększaniu powinniśmy się skupiać zamiast walczyć o coraz wyższe pozycje i jak największy ruch. Nie mogło przy tym zabraknąć kwestii kluczowej a więc sposobu rozliczania z klientami, bowiem jak dobrze wiadomo nadal popularnym sposobem rozliczania jest naliczanie opłat za efekt a więc dopiero w momencie gdy pojawią się wyniki, rozumiane zazwyczaj jako odpowiednio wysokie pozycje na frazy ustalone na początku współpracy.

Pan Tomasz podkreślił że konieczne jest przyzwyczajanie nowych klientów do rozliczania abonamentowego i stopniowa migracja tych już posiadanych do takiego modelu. Wprawdzie nie jest to proste i istnieje spore ryzyko że wielu dotychczasowych klientów odejdzie. Jest to jednak konieczne gdyż tylko przy takim modelu gdy dysponować się będzie odpowiednim budżetem możliwe będzie podejmowanie efektywnych działań. Dodatkowo w takim przypadku mogąc dysponować posiadanym budżetem możemy działać w sposób bardziej elastyczny.

Należy uświadamiać firmom z którymi współpracujemy, że większy budżet przeznaczony na marketing internetowy przekłada się na więcej działań i co za tym idzie możliwość szybszego zobaczenia efektów. W takim przypadku działania można skalować a klient który zobaczy jak budżet który przeznacza przekłada się na realne efekty sam po pewnym czasie będzie chciał go zwiększyć.

Oczywiście skoro klient ma płacić abonament będzie oczekiwał w zamian realnych działać chcąc wiedzieć za co tak naprawdę płaci. Dlatego właśnie w ramach abonamentu poza samą promocją należy zaproponować mu szereg działań uzupełniających takich jak podstawowa analiza witryny pozwalająca uchwycić jej mocne i słabe strony i optymalizacja dzięki której podejmowane działania będą bardziej efektywne a potencjał promowanego serwisu będzie wykorzystywany w pełniejszym stopniu.

Samej optymalizacji należy poświęcić odpowiednio wiele uwagi bowiem wyróżnia się w jej ramach aż cztery obszary:

  • optymalizację techniczną
  • optymalizację widoczności (Search User Experience)
  • optymalizację miejsca docelowego
  • optymalizację treści

Ze względu na konieczność ponoszenie co miesiąc opłaty od samego początku współpracy zapewne klient będzie oczekiwał raportów dzięki którym dowie się jakie przełożenie na konkretne rezultaty miały środki poświęcone na promocję. Również i o tej kwestii pan Tomasz nie zapomniał zwracając uwagę na fakt że klienci często oczekują wykazu konkretnych działań jakie podjęto choć tak naprawdę to nie to najbardziej ich interesuje. Znacznie bardziej mogą ich bowiem zaciekawić konkretne rezultaty naszych działań a więc choćby to jak wzrosła w ostatnim okresie sprzedaż. To właśnie na tego typu informacje należy kłaść największy nacisk o samych działaniach wspominając tylko ogólnie bez wchodzenia w szczegóły.

Oczywiście z racji tego że mowa była o pozycjonowaniu nie mogło zabraknąć tematu linków, które przez wielu nadal przecież stanowią elementarną część pozycjonowania. Jeśli chodzi o link building promowanej strony to przepis na sukces zaprezentowany przez pana Tomasza był prosty i opierał się na trzech źródłach linków:

  • content marketing
  • marketing szeptany
  • katalogowanie (jedynie z naprawdę mocnych katalogów, których nie ma już zbyt wiele)

Pan Tomasz udowodnił że chcąc skutecznie promować się w sieci wcale nie trzeba stosować niezwykle wyrafinowanych metod. Wystarczy tylko dysponować odpowiednim budżetem i oprzeć swoje działanie na kilku sprawdzonych filarach, w ramach których będzie się konsekwentnie realizować konkretne działania. Nakreślił nam mniej więcej jak powinna wyglądać współczesna koncepcja SEO i dlaczego tak ważna w tym kontekście jest zmiana dotychczasowych sposobów rozliczania.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone