Twoi klienci czekają na Instagramie

Twoi klienci czekają na Instagramie
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Instagram to portal społecznościowy, który choć obecnie istnieje już w świadomości wielu osób to często nadal postrzegany jest przede wszystkim w kategoriach miejsca gdzie młodzież wrzuca swoje fotografie i w którym jest miejsce głównie na tematykę modową czy kulinarną. Śmiało można zatem powiedzieć, że mamy tu do czynienia z pewną pułapką stereotypów, która z jednej strony dotyczy samych właścicieli firm nie przekonanych zbytnio do tego, że warto inwestować akurat w ten portal i lepiej w zamian skupić się na Facebooku na którym można osiągnąć bardziej wymierne efekty. Te obawy mogą w pewien sposób wynikać z innej formy komunikacji opierającej się w przypadku Instagrama na zdjęciach i materiałach wideo. Prawda jest jednak taka, że w tym wypadku mamy do czynienia z niesamowitym kanałem umożliwiającym dotarcie do naszych klientów i nie wymagającym w dodatku potężnych funduszy. Wynika to z faktu, że użytkownicy Instagrama tak naprawdę chcą kupować.

Otwartym pozostaje zatem pytanie jak pozyskać klientów? Na początek warto zacząć od kwestii najbardziej prozaicznych a więc przede wszystkim wypadałoby aktywować profil biznesowy gdyż dzięki temu zyskamy dostęp do statystyk oraz możliwość promocji naszych treści. Kolejna kwestia to wykorzystanie ruchu zdobywanego na swoim profilu na Instagramie i przekierowywania go na stronę internetową gdyż finalnie to na niej użytkownik będzie mógł dopiero dokonać oczekiwanej przez nas akcji. Wskazane jest zatem podanie linka do swojej witryny tak aby użytkownicy, którzy będą mieli taką potrzebę mogli się łatwo dowiedzieć o nas czegoś więcej.

Skoro już mamy przygotowane nasze konto to pora przejść do tego co zapewne rodzi najwięcej znaków zapytania a więc jak odnaleźć się w świecie tego portalu społecznościowego mając z tego określony zysk dla swojej marki. Przede wszystkim powinniśmy sięgnąć do naszych pokładów kreatywności i postawić na nieszablonowe kreacje. Z racji tego, że tu liczy się głównie przekaz wizualny mamy naprawdę spore pole do popisu. Jednak szczególnie na początku gdy nasze konto nie ma jeszcze zbyt wielu obserwujących musimy zadbać o to aby nasz przekaz trafiał do jak najszerszego grona odbiorców. Tu właśnie kluczowe okazuje się poznanie specyfiki Instagrama, na którym jedną z istotniejszych aspektów funkcjonowania jest umiejętność stosowania hashtagów. To właśnie za ich pośrednictwem użytkownicy zainteresowani konkretną tematyką mogą dotrzeć do publikowanych przez nas treści a co za tym idzie dowiedzieć się o naszym istnieniu.

Nie możemy zapominać o tym, że zdobyte już zainteresowanie użytkowników chcemy jakoś przekuć w konkretny zysk dla nas. Nie obawiajmy się więc w publikowanych postach zamieszczać wyraźnego Call To Action jednoznacznie komunikującego pożądane przez nas działanie. Jeśli jednak pragniemy aby faktycznie nasze treści były interesującej dla budowanej przez nas społeczności to musimy się czegoś dowiedzieć o tych wszystkich ludziach. Niezwykle ważne jest poznanie swojej grupy odbiorców i zrozumienie jej potrzeb a także specyficznych nawyków. Ta wiedza może się okazać niezwykle użyteczna nie tylko w kontekście planowania kolejnych treści ale choćby też ustalania terminów ich publikowania.

Zobacz też inne prezentacje oraz podsumowanie I LOVE Marketing & Social Media

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone