School of New Media – podsumowanie

School of New Media – podsumowanie
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Wiedza

Oczywiście tym co przede wszystkim od samego początku interesowało zapewne większość osób zainteresowanych inicjatywą School of New Media była konkretna wiedza. W tym wypadku mieliśmy do czynienia z niepowtarzalną okazją zdobycia nowej wiedzy z zakresu marketingu internetowego i to z naprawdę wielu jego obszarów. Chłonąc wiedzę można było sobie równocześnie uświadomić jak obszernym zagadnieniem jest obecnie e-marketing i jak stopniowo przenika się z innymi dziedzinami wzbogacając się o coraz to nowe obszary.

Ilość wiedzy to jednak nie wszystko bowiem równie ważne jest to kto ją przekazuje oraz w jakiej formie to robi. W tym wypadku dochodzimy do prawdopodobnie jednego z kluczowych aspektów a więc tego, że zajęcia prowadzone były przez praktyków. Mieliśmy do czynienia z osobami mającymi już do czynienia z prowadzeniem własnego biznesu a także pracujących dla wielkich marek. Nasi wykładowcy mieli więc okazję spojrzenia z marketing internetowy z naprawdę różnych perspektyw.

Dlatego mogli nam zaoferować wiedzę wzbogaconą tak naprawdę o ich indywidualne doświadczenia i wynikające z nich przemyślenia stanowiące nieocenioną wartość dodaną, która jest bezcenna. Dzięki wspomnianemu doświadczeniu nasi prelegenci byli również w pełni świadomi tego jak najlepiej wykorzystać te kilka godzin wykładu, podczas którego wprowadzali nas zazwyczaj w tajniki zagadnień tak obszernych, że spokojnie można byłoby przygotować o nich obszerne książki.

Wykładowcy z którymi mieliśmy do czynienia mieli jednak tą niezwykłą umiejętność skupienia w pełni naszej uwagi i przekazywania nam tego co najważniejsze zaszczepiając w nas jednocześnie taki swoisty głód wiedzy przeradzający się stopniowo w motywację do dalszego zgłębiania tajników danego zagadnienia.

Jednak skoro już jesteśmy przy kwestii wiedzy to nie sposób pominąć również pewnego dodatkowego aspektu jej zdobywania pod okiem tak niezwykłych ludzi. Mowa w tym wypadku o sposobie myślenia a właściwie jego zmianie bowiem to też należy zaliczyć niewątpliwie do atutów School of New Media. Podczas zajęć mieliśmy okazję spojrzeć na wiele kwestii w zupełnie inny sposób zrywając z dotychczasowymi schematami postrzegania których często jesteśmy więźniami nakładając na siebie sztuczne ograniczenia.

W przypadku niektórych zajęć bezpośrednio celem było właśnie nie tyle zdobywanie nowej wiedzy co zmiana naszego sposobu myślenia czy postrzegania otaczającej nas rzeczywistości. W przypadku wielu spośród naszych prelegentów to właśnie nieszablonowy sposób myślenia i umiejętność podważania paradygmatów było podstawą sukcesu jaki w życiu osiągnęli. W ten właśnie sposób stopniowo uświadamialiśmy sobie, że choć wiedza jest bardzo ważna to jednak w obecnych czasach niezwykle szybko się dezaktualizuje a sposób myślenia jest czymś trwalszym co zostaje nam na zdecydowanie dłużej tworząc jednocześnie podatny grunt pod dalszą naukę.

Wszystkie zajęcia w ramach School of New Media dostarczyły nam wiec nie tylko ogromnej ilości wiedzy, której z pewnością nie zdobyliśmy w inny sposób w tak krótkim czasie. Jednak tak jak już wspomniałem wiedza w dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu internetowego szybko staje się przestarzała i dlatego konieczne jest ciągłe dbanie o jej poszerzanie. Jednak w SONM nie tylko dostaliśmy rybę ale również dano nam wędkę i nauczono nas jak z niej korzystać. Zajęcia w których mieliśmy okazję uczestniczyć odcisnęły bowiem trwałe piętno w naszych umysłach dając nam inspirację i wywracając do góry nogami nasz horyzont myślowy, którego ograniczenia możemy dostrzec dopiero teraz gdy spojrzymy na to z zupełnie nowej perspektywy.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone