Relacja z SemKRK #2

Relacja z SemKRK #2
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Jak wykorzystać Google Analytics do zwiększenia skuteczności email marketingu? – Olgierd Sroczyński

Już od dawna co jakiś czas słychać o tym, że email to przeżytek w czasach rozwijających się mediów społecznościowych i coraz to nowych form komunikacji. Jednak mimo wszystko klasyczna poczta elektroniczna nadal trzyma się nieźle. Jest chętnie wykorzystywana zarówno w prywatnej komunikacji jak i w celach marketingowych w przypadku realizacji których co ciekawe jest jedną z bardziej efektywnych form.

Na potwierdzenie tej tezy poznaliśmy nieco danych, wśród których z pewnością niezwykle ciekawa była informacja, że 5% wszystkich maili jakie stanowią wiadomości generowane automatycznie może odpowiadać nawet za 50% przychodu. Jeśli jednak email marketing ma być faktycznie tak efektywny musi być dobrze dopasowany i dlatego przede wszystkim konieczne jest tworzenie listy odbiorców oraz jej personalizacja i segmentacja. Tworzenie konkretnych person daje możliwość lepszego dopasowania contentu a co za tym idzie osiągnięcie lepszego zaangażowania użytkowników.

W tym miejscu do gry wchodzi Google Analytics, który choć prezentuje nam jedynie dane ilościowe nie identyfikujące konkretnych użytkowników to jednak w zestawieniu z informacjami z Freshmaila daje nam już pewne możliwości dające możliwość reagowania na zachowania wybranych użytkowników. Wreszcie możemy mieć informacje jak dokładnie zachowują się po kliknięciu w link zawarty w mailu i co przede wszystkim interesuje ich na naszej stronie internetowej. Przy okazji omówione ozstało jak dokładnie działa integracja Analyticsa z Freshmailem.

Olgierd Sroczyński zwrócił też naszą uwagę na specyfikę rynku B2B w przypadku którego kluczowego znaczenia nabiera budowanie odpowiednich relacji. W przeciwieństwie to B2C bowiem proces decyzji zakupowej jest wydłużony

DoubleClick Search – wykorzystanie podejscia data-driven do skalowania biznesu online – Grzegorz Smółkowski

Prezentacja numer trzy to znowu zupełna zmiana tematu i skupienie się na pokazaniu możliwości jakie współcześni marketerzy zyskują dzięki DoubleClick Search. Przede wszystkim mieliśmy okazję dowiedzieć się czym tak naprawdę jest to rozwiązanie i jak odpowiada ono na współczesne wyzwania stojące przed marketerem. Bowiem zagadnienia takie jak multichannel, intra channel czy cross device a także konieczność radzenia sobie z przeogromną ilością danych, których w dodatku z każdym rokiem przybywa

DoubleClick Search przynosi też zupełnie nowe rozwiązania jeśli chodzi o model atrybucji konwersji w kontekście którego często problemem okazuje się mnogość a także złożoność wielorakich ścieżek prowadzących ostatecznie do dokonania transakcji. Dlatego właśnie coraz częściej standardowe modele atrybucji nie pozwalają tak naprawdę realnie oddać wartości poszczególnych kroków ścieżki jaka doprowadziła ostatecznie do konwersji. Jednak za sprawą data driven atribution ścieżki zakupowe użytkowników mogą został dokładnie przeanalizowane i na podstawie określenia różnego rodzaju zależności może być przygotowany dopasowany model atrybucji.

Oczywiście nie mogło zabraknąć też paru słów na temat machine learningu i tego jakie możliwości daje wykorzystanie go w DoubleClick Search. Na koniec została wyraźnie wskazana docelowa grupa odbiorców DoubleClick Search a więc rozwiązania, które ze względu na swoje ogromne możliwości kierowane jest przede wszystkim do posiadaczy naprawdę ogromnej ilości danych. Bowiem dzięki niemu możemy reklamować cały nasz asortyment bez względu na to jak jest on duży i oszczędzamy potrzebny nie tylko na konfigurowanie kampanii poszczególnych produktów ale również na późniejsze ich aktualizowanie.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone