Relacja z Nowego Kongresu Online Marketingu 2016/2017

Relacja z Nowego Kongresu Online Marketingu 2016/2017
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Marketing internetowy cieszy się z każdym rokiem coraz większym zainteresowaniem bowiem rośnie świadomość możliwości jakie daje. Obecnie już coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, że zaistnienie w Internecie to konieczność. Jednak sama obecność w sieci to już za mało ponieważ o uwagę użytkowników walczy wiele firm, które sięgają po różne sposoby aby skutecznie dotrzeć do nich ze swoją ofertą.

Właśnie o tym jakie obecnie sposoby dotarcia do potencjalnych klientów są najskuteczniejsze można było dowiedzieć się podczas Nowego Kongresu Online Marketingu, który odbył się 28 września 2016 roku w Multikinie Złote Tarasy. Nie ukrywam, że jest to jedna z moich ulubionych lokalizacji dla konferencji branżowych odbywających się w Warszawie. Oczywiście wpływ na to ma przede wszystkim lokalizacja a konkretnie bliskość Dworca Centralnego dzięki czemu nie trzeba tracić dodatkowego czasu na podróż po mieście.

Oczywiście na tym walory tej lokalizacji się nie kończą bowiem bez wątpienia z komfortem jaki zapewnia nowoczesna sala kinowa i możliwość oglądania prezentacji na naprawdę dużym ekranie, mało która lokalizacja może się równać.

Jak wyglądał Nowy Kongres Online Marketingu?

Pora jednak skupić się na tym co było tego najważniejsze a wiec samej konferencji. Już przed jej rozpoczęciem gdy spojrzało się na agendę łatwo było zrozumieć, że będzie to naprawdę intensywny dzień. W praktyce okazało się, że faktycznie ogrom serwowanych informacji był wręcz przytłaczający i to oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Była to zasługa przynajmniej kilku czynników bowiem przede wszystkim nie można odmówić organizatorom tego, że udało im się przyciągnąć naprawdę znamienite postacie z różnych obszarów marketingu internetowego. Kolejnym atutem była właśnie ta różnorodność, za sprawą której można było poszerzyć swoją wiedzę z naprawdę przeróżnych obszarów począwszy od samych trendów branżowych poprzez SEO, content marketing, analitykę, użyteczność stron internetowych, social media, budowę marki aż po przenikanie się świata online i offline i choćby analizę efektu ROPO.

W ten sposób każdy mógł znaleźć coś dla siebie a dodatkowo dopasować za sprawą podziału konferencji na dwie ścieżki tematyczne. Pierwsza z nich adresowane była do dużych w firm. W jej ramach poruszane były zagadnienia takie jak: budowa i zarządzanie wizerunkiem marki, prowadzenie kampanii wielokanałowych, współpraca z agencjami reklamowymi i domami mediowymi czy choćby tworzenie mediaplanu.

Druga ścieżka poświęcona została zagadnieniom istotnym w kontekście firm z sektora MŚP. W tym wypadku mieliśmy więc do czynienia z tematami takimi jak: skuteczna sprzedaż przy wykorzystaniu Facebooka, sposoby na zaistnienie w wyszukiwarkach, projektowanie użytecznej strony internetowej czy kreatywne podejście do tematu content marketingu. Jednak w przypadku tej ścieżki tak naprawdę wiodącym zagadnieniem było to jak radzić sobie w realiach gdy budżet na marketing jest naprawdę skromny lub wręcz żaden. Jak udowodnili nasi prelegenci wcale nie jest to sytuacja bez wyjścia i przy odpowiedniej dozie kreatywności można osiągnąć naprawdę ciekawe efekty bez konieczności wydawania znacznych środków na promocję swojego biznesu.

Omawiając jak wyglądał Nowy Kongres Online Marketingu nie można zapominać o porannym wstępie do wspomnianych ścieżek. Mowa o trzech prelekcjach, które odbyły się przed przerwą na lunch. Podczas nich mogliśmy okazję na żywo przekonać się w czym tkwi fenomen Łukasza Jakóbiaka, który uraczył nas wykładem motywacyjnym. Następnie nadeszła pora na posłuchanie o trendach i próbę spojrzenia w przyszłość na to co nas czeka w najbliższym czasie.

Podsumowanie Nowego Kongresu Online Marketingu

Cała konferencja cechowała się bogactwem różnorodnej wiedzy. Wspomniany już podział na dwie ścieżki tematyczne z mojej perspektywy był naprawdę trafionym pomysłem dając tak naprawdę każdemu uczestnikowi możliwość swoistej personalizacji programu całego eventu pod swoje potrzeby. W połączeniu ze wspomnianym już niezwykle szerokim zakresem poruszanych tematów sprawiło to, że praktycznie każdy mógł znaleźć coś dla siebie.

Z pewnością wydarzenia takie jak Nowy Kongres Online Marketingu są potrzebne aby nadal szerzyć wiedzę o marketingu internetowym. Mówimy bowiem o branży rozwijającej się niezwykle dynamicznie i dającej ogromne możliwości docierania do potencjalnych klientów przy tak naprawdę znikomych kosztach, co dobitnie zostało pokazane podczas kilku prezentacji. Nadal jednak wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie z tego sprawy, traktując świat online jako coś zupełnie obcego i marginalizując jego znaczenie nie mając tak naprawdę spójnej wizji tego jak można w nim zaistnieć. Z pewnością konferencja tego typu mogła „otworzyć oczy” wielu osobom podchodzącym do marketingu internetowego właśnie w ten sposób.

Patrząc jednak na Nowy Kongres Online Marketingu ze swojej perspektywy mogę powiedzieć, że było to wydarzenie naprawdę wartościowe również dla osoby zajmującej się w codziennej pracy marketingiem internetowym. Wydarzenia takie jak to jest bowiem doskonałą okazją do zaczerpnięcia inspiracji a także wiedzy pozwalając uczynić swoje działania jeszcze efektywniejszymi.

To co lubię w takich konferencjach to właśnie to, że możliwość posłuchania najlepszych branżowych praktyków zostawia człowieka z naprawdę bogatym materiałem do przemyśleń pozwalając spojrzeć na swoje dotychczasowe działania z nowej perspektywy. Bez wątpienia warto uczestniczyć w wydarzeniach takich jak Nowy Kongres Online Marketingu. Bez względu na to czy jest się przedsiębiorcom próbującym umiejscowić swoją markę w świecie online czy też marketingowcem pragnącym poszerzać swoją wiedzę i szukającym inspiracji dla swoich działań na takim wydarzeniu znajdzie się coś dla siebie.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone