Relacja z konferencji Ciemna Strona UX#2

Relacja z konferencji Ciemna Strona UX#2
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Ostatnie dwie prezentacje opierały się na omawianiu konkretnych projektów społecznych. Najpierw Jacek Grzeszak przedstawił nam projekt przy którym miał okazję pracować a mianowicie portal NaprawmyTo.pl. Na jego przykładzie udowadniał, że niemal każde społeczne przedsięwzięcie w pewnym momencie będzie musiało zmierzyć się z kwestią konieczności myślenia biznesowego. Było to niejako praktyczne dopełnienie wcześniejszej prezentacji Macieja Myśliwca, który przedstawiał tezę, że NGO opierają się na ideach, które choć może to zabrzmieć brutalnie trzeba umieć sprzedać społeczeństwu jeśli chce się osiągać zamierzone cele. W doskonały sposób obrazował to właśnie przykład wspomnianego portalu NaprawmyTo.pl i pokazanie jak projekt ten na przestrzeni czasu ewoluował dostosowując się do panujących realiów.

Na koniec na scenie pojawił się Arkadiusz Lipiarz, którzy podobnie jak Jacek Grzeszak również swoją prezentację oparł na przykładzie konkretnego projektu przy którym pracował. Projektem tym był portal lokalnyrolnik.pl i na bazie jego doświadczeń zdobytych przy okazji pracy nad tym przedsięwzięciem mieliśmy okazję przekonać się jak wygląda proces projektowy w typowym startupie. Spora część prezentacji poświęcona była konkretnym narzędziom, które mogą się okazać niezwykle pomocne w procesie projektowym

Na tego typu spotkaniach kilka prelekcji zazwyczaj wyróżnia się wyjątkowo na tle pozostałych i konferencja „Ciemna strona UX” nie była w tej kwestii wyjątkiem. Z jednej strony była to zasługa prelegentów, którzy potrafili swoją bogatą wiedzą podzielić się w naprawdę ciekawy sposób a z drugiej odpowiedni dobór przez nich tematów w taki sposób aby zainteresowały one zarówno osoby dopiero zaczynające swoją przygodę z UX jak i takie posiadające już pewną wiedzę w tym zakresie.

Dlatego właśnie czterech prelegentów zasłużyło moim zdaniem na szczególne wyróżnienie:

1. Ilona Fasuga – na przykładzie sklepu Answear.com zaprezentowała praktyczne sposoby na przyciąganie uwagi użytkownika oraz podsycanie w nim potrzeby zakupowej.

2. Jan Kłosowski – zaprezentował swój punkt widzenia w kwestii tego dlaczego praca w ramach dużej firmy nie jest taka zła. Przedstawił przy okazji czego można się nauczyć pracując w ramach dużego zespołu oraz jakie cechy należy posiadać aby wogóle myśleć o karierze jako specjalista UX.

3. Radosław Taraszka – uświadomił nam, że specjaliści UX również nie są nieomylni i że pogoń za doświadczeniem użytkownika czasami sięga za daleko.

4. Igor Frafonow – przypomniał o tym jak odpowiedzialność spoczywa na specjaliście UX. Przy okazji prezentował case study pokazując przykłady znanych marek i tłumacząc dlaczego nasze subiektywne poczucie estetyki często ma się nijak do doświadczeń użytkownika.

Oczywiście choć tak jak wspomniałem tych czterech prelegentów zasłużyło na szczególne docenienie to tak naprawdę podziękowania za poświęcony nam czas i przekazanie użytecznej wiedzy należą się wszystkim prelegentom, którzy tego dnia mieli okazję się z nami dzielić swoimi doświadczeniami.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone