Relacja z konferencji Ciemna Strona UX#2

Relacja z konferencji Ciemna Strona UX#2
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Mieliśmy okazję dowiedzieć się jak wiele cennych doświadczeń można zgromadzić angażując się po godzinach w różnego rodzaju projekty społeczne i sporo przy tym eksperymentując. Na przykładzie sklepu Answear.com mieliśmy okazję zobaczyć jak działa inżynieria społeczna wykorzystana w celu wywołania potrzeby zakupowej oraz jak powinna funkcjonować idealna wyszukiwarka w nowoczesnym sklepie internetowym. Była też okazja zajrzeć do świata korporacji, w których także pracują specjaliści UX. W takim środowisku staje przed nimi naprawdę sporo wyzwań lecz jest to również dla nich doskonała okazja do zdobycia cennych doświadczeń. Przy okazji była też mowa o cechach jakie powinien posiadać dobry specjalista UX a których brak właśnie bardzo skutecznie weryfikuje praca w korporacji.

Podczas swojej prezentacji Jan Kłosowski słusznie zwrócił uwagę na to jak w obecnych czasach jesteśmy niejako zachłyśnięci technologią, na którą panuje taki przesadzony hype. Obecnie powszechnie przyjęło się bowiem, że najpierw opracowujemy jakąś technologię a dopiero potem szukamy dla niej konkretnego zastosowania. Zaczynamy więc tak naprawdę od znajdowania rozwiązań a dopiero potem szukamy problemów do których pasują nie zakładając przy tym tym zazwyczaj że takie problemy mogą w ogóle nie istnieć. Technologia nie powinna być więc celem samym w sobie a jedynie środkiem, który osiągnięcie tego celu umożliwi odpowiadając na realne potrzeby, których nie trzeba będzie szukać na siłę. Przy okazji mieliśmy okazję poznać też ciekawy case dotyczący szukania lidera w naprawdę dużej firmie w czym niezwykle pomocni okazali się palacze.

W dalszej części wykładów mieliśmy okazję przekonać się o tym jak wielka siła tkwi w prostocie nawet w przypadku rozwiązywania problemów wielkiej wagi. Doskonałym tego przykładem była zaprezentowana aplikacja mobilna niezwykle pomocna pacjentom, której użyteczność tkwiła właśnie nie tyle w oferowanych funkcjach a właśnie w prostocie, dzięki której może z niej korzystać każdy. Było też co nieco o prototypowaniu, o którym opowiadał Stanisław Eysmont prezentując nam jak istotnym elementem procesu projektowego ono jest. Udowadniał przy tym, że prototypowanie jest tak naprawdę iteracyjne bowiem w powtarzających się cyklach budujemy, prototypujemy i uczymy się.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone