Relacja z inauguracji School of New Media

Relacja z inauguracji School of New Media
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Temat szóstego wykładu brzmiał „Skuteczne kampanie nastawione na efekt” i przybliżał go nam pan Jakub Jasiński. Na początek słusznie zwrócił uwagę na to jakie zmiany zaszły na przestrzeni ostatnich lat i jak płynnie przeszliśmy od czasów gdy to firmy były najważniejsze i skupiały na sobie uwagę do czasów społecznościowych gdy ta uwaga skupiona jest na użytkowniku. To właśnie użytkownik jest obecnie najważniejszy a firmy muszą zabiegać o jego uznanie i liczyć się z jego zdaniem. Tak naprawdę to zainteresowanie użytkowników kreuje pewne marki na liderów a innym nie daje nawet szansy zaistnieć. Jednak nawet Ci liderzy w swoich branżach muszą liczyć się tym, że zaufanie internautów nie jest dane raz na zawsze i bardzo łatwo można je stracić.

Wymusiło to zmianę charakteru działań marketingowych, których przekaz aby był efektywny powinien być dopasowany bardziej indywidualnie do konkretnych użytkowników. Za sprawą technologii jest to obecnie wykonalne bowiem możliwe jest już zbieranie wielu danych o internautach obejmujących choćby ich zachowania czy upodobania. Na podstawie takich danych można docierać do konkretnych osób ze spersonalizowanym przekazem mającym większą moc oddziaływania niż klasyczne formy reklamowe. Uznanie zyskują wszelkie rozwiązania z zakresu marketing automation, dzięki którym reklamy mogą być spersonalizowane w niespotykany nigdy wcześniej sposób.

Daje to możliwość nie tylko bezpośredniego odwoływania się do faktycznych potrzeb użytkowników ale również docierania do nich z przekazem wtedy kiedy może on być najbardziej skuteczny. Te zmiany wymusiły też ewolucję sposobów rozliczania kampanii reklamowych bowiem niegdyś najpopularniejszy model rozliczania się za ilość wyświetleń musiał ustąpić miejsca nowocześniejszym modelom powiązanym choćby z konwersją. Niejako przy okazji pan Jakub Jasiński wspomniał również o dwóch typach kampanii jakie obecnie można wyróżnić.

Pierwszy z nich to kampanie zasięgowe w przypadku których celem jest budowa zasięgu marki a więc docieranie z nią do jak najszerszego grona użytkowników. To właśnie w takich kampaniach może jeszcze gdzieniegdzie mieć zastosowania model rozliczania oparty na ilości wyświetleń. Drugim wyróżnianym typem kampanii są kampanie konwertujące w przypadku których nadrzędnym celem jest właśnie konwersja, które może być jednak różnie rozumiana w zależności od tego co dana firma chce osiągnąć. Dla niektórych konwersją będzie sprzedaż produktu lub usługi a dla innych na przykład wypełnienie przez użytkownika zamieszczonego na stronie formularza.

Dzięki możliwościom jakie daje marketing automation reklamodawcy nie tylko zyskali szansę kreowania znacznie skuteczniejszych kampanii reklamowych ale też wydawania budżetu w efektywniejszy sposób niż dotychczas za sprawą nowych modeli rozliczania. Jednak zupełnie nowe możliwości zyskali nie tylko reklamodawcy ale również użytkownicy którzy są obecnie w centrum uwagi i nie są już tylko biernymi odbiorcami przekazów reklamowych a aktywnymi uczestnikami społeczności, których siła oddziaływania jest ogromna.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone