Relacja z inauguracji School of New Media

Relacja z inauguracji School of New Media
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Właśnie piąta prelekcja była jedną z tych oczekiwanych przeze mnie najbardziej. Pan Jan Zając przybliżał nam kilka narzędzi których wykorzystanie może niezwykle ułatwić działania w zakresie marketingu internetowego i coraz częściej jest wręcz niezbędne. Na początek przyjrzeliśmy się kwestii trendów i tego co może pomóc w ich monitorowaniu oraz zrozumieniu. Na szczęście obecnie nie jesteśmy już bezbronni w tej kwestii bowiem do naszej dyspozycji są narzędzia takie jak Google Trends czy Consumer Barometer. Choć pierwsze z nich jest zapewne wielu osobom doskonale znane to drugie jest na naszym rynku rozwiązaniem naprawdę rzadko wykorzystywanym. Warto jednak mu się uważniej przyjrzeć bowiem to źródło naprawdę cennych informacji, o którego istnieniu sam do tej pory nie miałem pojęcia.

Kolejną grupą omówionych narzędzi były te dające nam możliwość przekonania się jaka jest popularność poszczególnych stron internetowych a także ich zasięg. Jako pierwszy przedstawiony został Similar Web a więc serwis o sporych możliwościach, z których co ciekawe wiele prezentuje już w darmowej wersji. Wspomniano również o Megapanelu bo choć sam w sobie nie jest on typowym narzędziem to ze względu na dostarczane dane nie mogło go w tym zestawieniu zabraknąć.

Następnie przyszła kolej na podjęcie tematu tak popularnego już od dłuższego czasu content marketingu i narzędzi mogących się przydać. Na początek poznaliśmy typowe narzędzia contentowe a więc Hemingway App oraz Jasnopis, których zadaniem jest zasadniczo sprawdzanie wskazanej treści w celu oceny stopnia jest skomplikowania i znalezienia ewentualnych błędów. Ich zasada działania jest w zasadzie taka sama a tym co je w głównej mierze odróżnia jest to że Hemingway App najlepiej sprawdza się przy treściach obcojęzycznych a Jasnopis dedykowany jest pracy na treściach w języku polskim.

Chwilę poświęcono również Google Keyword Plannerowi jako rozwiązaniu przydatnemu do wyszukiwania fraz kluczowych na których szczególnie warto się skupić przy przygotowywaniu nowych treści. Osobiście przyznam jednak że nie zaliczam się do szczególnych zwolenników tego narzędzia bowiem są już obecnie dostępne lepsze rozwiązania w tym zakresie. Wystarczy bowiem wspomnieć choćby SENUTO czy Long Tail Pro z których mam okazję regularnie korzystać.

Ostatnim omówionym narzędziem związanym z contentem był Wayback Machine a więc olbrzymie archiwum milionów stron internetowych pozwalające się przekonać co istniało pod danym adresem na przestrzeni ostatnich kilku lat. Pan Jan Zając zwrócił uwagę na możliwość wykorzystania tego narzędzia do analizowania jak zmieniała się w czasie oferta naszych konkurentów. Oczywiście z racji faktu, że prowadzący wykład związany był z firmą SOTRENDER nie mogło również zabraknąć omówienia narzędzi przeznaczonych do monitoringu mediów społecznościowych. Nie zapomniano też o Brand24 i SentiOne a więc dwóch bez wątpienia najpopularniejszych rozwiązaniach tego typu.

Muszę przyznać że wiele spośród przedstawionych narzędzi używam w codziennej pracy choć Consumer Barometer, Hemingway App oraz Jasnopis nie były mi do tej pory znane i chętnie przyjrzę im się bliżej.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone