Relacja z inauguracji School of New Media

Relacja z inauguracji School of New Media
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

W ramach pierwszej prelekcji Paweł Loedl omawiał kwestię tego jak bardzo zmienił się świat reklamy. Niestety nie wszystkie firmy zdają się to dostrzegać starając się dotrzeć do potencjalnych nadal w ten sam sposób. Typowe przekazy reklamowe znane ze świata offline jednak są zupełnie nie przystosowane do realiów panujących w sieci. Obecnie niezwykle istotną kwestią jest bowiem bycie widocznym a raczej trudno o to gdy próbuje się dotrzeć do konsumenta z komunikatem brandowym, który natychmiastowo wręcz ginie w gąszczu innych komunikatów, którymi użytkownicy są obecnie wręcz bombardowani.

Jednak bycie widocznym i samo zainteresowanie użytkowników nie wystarczy jeśli zapomni się o byciu użytecznym. Użytkownicy obecnie już bardzo chętnie korzystają z sieci używając do tego swoich smartphonów czy tabletów. Dlatego też nie można już lekceważyć urządzeń mobilnych jeśli chce się skutecznie dotrzeć do konsumentów, którzy przecież korzystają z nich na co dzień.

Nie mniej ważna w kontekście użyteczności jest content prezentowany użytkownikom i to czy oferuje on sobą jakąś wartość. Strategia treści jest w obecnych czasach niezmiernie istotna i powinna obejmować już nie tylko plan tworzenia konkretnych typów treści ale też ich dalszej promocji. Obecnie nie wystarczy bowiem stworzyć interesującego contentu bowiem sam w sobie niewiele nam da dopóki nie dotrze się z nim do użytkowników.

Firmy coraz częściej dość boleśnie mają się więc okazję przekonać, że unikalny produkt to nie wszystko i nie wystarczy aby odnieść sukces. Konieczna jest jeszcze unikalna komunikacja, dzięki której będzie można zainteresować swoim produktem docelową grupę odbiorców. Niestety wielu przedsiębiorców nadal lekceważy tą uniwersalną prawdę nie doceniając choćby potencjału jaki w obecnych czasach mają sieci społecznościowe. Social listening ciągle pozostaje pojęciem obcym wielu osobom pomimo faktu że już od dawna wiadomo że mamy tendencję do ufania naszym bliskim i znajomym i naprawdę cenimy rekomendacje osób z naszego bezpośredniego otoczenia.

O ile świat offline nadal istnieje choć jego wpływy z roku na rok maleją to jednoznacznie można stwierdzić, że wypracowane w nim prawdy dotyczące marketingu są już nieaktualne.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone