Relacja z Festiwalu SEO 2016

Relacja z Festiwalu SEO 2016
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Efektywne wizyty like a boss – Łukasz Żelezny

Przedostatnia tego dnia prezentacja, którą przedstawiał nam Łukasz Żelezny również przyniosła ciekawy temat w postaci raportowania. Jest to kwestia będąca nieco na uboczu wielu istotniejszych zagadnień związanych z SEO jednak z pewnością jest to zagadnienie, któremu warto przyjrzeć się bliżej. Tym razem była ku temu okazja, tym bardziej że poruszony został niezwykle ciekawy aspekt wizyt efektywnych.

Na początek jednak mieliśmy okazję dowiedzieć się nieco na temat tego czym są produkty przewidywalne i jak w ich kontekście podchodzić do kwestii analiz porównawczych tak aby dostarczyły nam one miarodajnych informacji. W tym wypadku zaprezentował na przykładzie konkretnych fraz takich jak choćby tanie wakacje czy opony zimowe jak należy dokonywać analizy i zwrócił naszą uwagę na sezonowość, której występowania jest oczywiste i musi być uwzględniane przy zestawianiu jakichkolwiek danych. Oczywiście było również nieco o produktach nieprzewidywalnych za których przykład posłużył choćby iPhone.

Jednak najciekawsza była tak naprawdę dalsza część prezentacji gdy zostało nam przedstawione zagadnienie wspomnianych już wizyt efektywnych. Jest to dość ciekawe pojęcie, którego właściwe wykorzystanie wymaga jednak umiejętnej analizy posiadanych informacji. Ten rodzaj wizyt nie jest bowiem czymś co widać choćby w Analyticsie na pierwszy rzut oka gdy jednak poświęcimy więcej uwagi właściwej analizie danych możemy dojść do naprawdę ciekawych wniosków. Na konkretnych przykładach mogliśmy zobaczyć jak bardzo mylące może być powierzchowne patrzenie na dane. Przede wszystkim jednak Łukasz Żelezny nauczył nas jak należy wyłuskiwać dane realnie obrazujące jaki wpływ na jakość ruchu na stronie mają prowadzone przy niej prace.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone