Relacja z Festiwalu SEO 2016

Relacja z Festiwalu SEO 2016
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Duplicate content- jak realnie wpływa na SEO i co powinieneś o nim wiedzieć? – Wojtek Mazur

Czwarta prezentacja skupiona była na temacie duplikacji treści a zagadnienie to przybliżał nam Wojtek Mazur. Mogłoby się wydawać, że w temacie duplikatów zostało już powiedziane wszystko i nie w tej kwestii niczego co mogłoby nas zaskoczyć. Tak naprawdę nadal jednak jest to temat traktowany często po macoszemu przez co różnorakie przypadki duplikacji są na porządku dziennym. Dotyczy to w szczególności sklepów internetowych i to właśnie ich w głównej mierze dotyczyła prezentacja, która pokazała że na właścicieli sklepów internetowych czyha tak naprawdę wiele pułapek związanych z duplikacją treści z której mogą sobie oni nawet nie zdawać sprawy. Zaczął od omówienia kwestii duplikacji zewnętrznej a skalę problemu w tym wypadku doskonale zobrazowało zaprezentowanie testowego wyszukiwania fragmentu opisu jednego z modeli smartphona iPhone. Zwróciło ono naprawdę wiele wyników pokazując ile sklepów posiada tak naprawdę praktycznie ten sam opis.

Warto przede wszystkim skupić się na najważniejszych produktach oferowanych przez sklep internetowy i to w nich w pierwszej kolejności zadbać o przygotowanie w pełni unikalnych opisów. Dobrą praktyką jest również dbanie o swoistą wartość dodaną dla użytkowników w postaci filmików, opinii użytkowników czy dodatkowych informacji o produkcie wykraczających poza dane oferowane przez producenta. Omawianie zagadnienia duplikacji zewnętrznej zakończyło się poruszeniem kwestii stosowania tagu rel=canonical i wykorzystywania go do wyraźnego wskazywania oryginalnego tekstu gdy np. nasze artykuły pojawią się na innych witrynach. Wspomniano również o nim w kontekście radzenie sobie z problemem scrapowania stron gdy niezwykle pomocne okazuje się aby podstrony jako adresy kanoniczne wskazywały po prostu siebie. Jednak duplikacja zewnętrzna to tak naprawdę nie jedyny problem bowiem w przypadku sklepów internetowych równie dużo a niekiedy nawet więcej problemów może przysporzyć duplikacja wewnętrzna.

Dlatego właśnie również jej Wojtek Mazur poświęcił stosowną część prezentacji zwracając uwagę na najczęściej występujące problemy. Zaczął tak naprawdę od najbardziej oczywistych kwestii a więc adresów z oraz bez www a także tych z https i klasycznym http. Później jednak przeszedł do kwestii, z których być może nie każdy już zdaje sobie sprawę a mianowicie adresów z trailing slash na końcu oraz tych tego slasha pozbawionych bowiem jeśli obydwie wersje takiego zwracają kod 200 to również niechybnie prowadzi to do wystąpienia w obrębie sklepu wewnętrznej duplikacji. Podobnie jest zresztą w przypadku występowania różnych wariantów adresów z małymi i dużymi literami. Było to tak naprawdę przypomnienie najbardziej oczywistych kwestii. W przypadku sklepów internetowych problem jest jednak znacznie bardziej złożony. Duplikatami mogą bowiem być choćby różne wersje oferowanych produktów, z którymi tak naprawdę wiele sklepów ma do czynienia oferując na przykład kilka wariantów kolorystycznych. Nie mniej istotna jest też paginacja, której błędna implementacja w przypadku skryptu sklepu internetowego też może przysporzyć problemów w zakresie duplikacji treści.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone