Relacja z Festiwalu SEO 2016

Relacja z Festiwalu SEO 2016
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

AI & SEO – w jaki sposób Sztuczna Inteligencja może zmienić rynek wyszukiwarek – Łukasz Rogala

Trzeci prelegent a więc Łukasz Rogala zafundował nam swoistą podróż do przyszłości przedstawiając wizję jak to już niedługo będziemy się uśmiechać do naszego contentu. Omawiał on bowiem kwestię wykorzystania przez wyszukiwarki sztucznej inteligencji oraz mechanizmów uczenia maszynowego. O wspomnianej kwestii uśmiechania się wspomniałem nieprzypadkowo powiem podczas swojej prezentacji Łukasz wspomniał między innymi właśnie o technologii dającej możliwość rozpoznawania emocji użytkownika i odpowiedniego działania w tym kontekście.

Oczywiście nie mogło również zabraknąć często pojawiającego się w ostatnim czasie tematu Google RankBrain. Jak słusznie zauważył choć już w chwili obecnej system RankBrain przetwarza około 20% zapytań kierowanych do wyszukiwarki to póki co nie musimy się go obawiać bowiem jeszcze sporo czasu będzie musiało minąć zanim stanie się on na tyle rozwiniętym rozwiązaniem aby w realny sposób wpływać na wyniki wyszukiwania. Jednak mimo wszystko lepiej już teraz pomyśleć o przygotowaniu swojej strony na zmiany, w przypadku których nie ma już co dywagować nad tym czy wystąpią bowiem głównym pytaniem pozostaje tak naprawdę kiedy można spodziewać się ich wprowadzenia. Przede wszystkim warto więc zadbać o właściwą formę prezentowanych na stronie danych i otagowanie ich znacznikami schema.org co ułatwi robotom wyszukiwarek ich pozyskiwanie i właściwą interpretację.

Należy też pamiętać o tym, że czasy gdy jak największy site na stronie stanowił wartość to już przeszłość i teraz zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest skupienie się na podstronach prezentujących określoną wartość dla użytkownika. Poruszona na wstępie tego akapitu kwestia uśmiechania się do contentu również ma swoje uzasadnienie w tym o czym była mowa podczas prezentacji. Chodzi mianowicie o rozwiązanie o nazwie emotional ranking, które w przyszłości być może odpowiadać będzie za odczytywanie naszych emocji.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone