Relacja z Festiwalu SEO 2016

Relacja z Festiwalu SEO 2016
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

25 maja 2016 roku okazał się niezwykle istotną datą dla polskiej branży SEO bowiem to właśnie w tym dniu odbył się kolejny już Festiwal SEO, na którym specjaliści z całego kraju mieli okazję spotkać się, wymienić poglądami zarówno na bardziej jak i mniej zawodowe kwestie i posłuchać kilku ciekawych prezentacji. Cała impreza została tym razem zorganizowana w Międzynarodowym Centrum Kongresowym, które naprawdę robi wrażenie i przy okazji jak się okazało zapewnia świetne warunki do organizowania tego rodzaju eventów. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na nowoczesną salę audytoryjną, dzięki której mogliśmy słuchać kolejnych wystąpień w naprawdę komfortowych warunkach.

Co jednak równie ważne jest tuż obok katowickiego Spodka co zapewnia naprawdę szybką możliwość dotarcia na miejsce a osobom podróżującym samochodami ma dodatkowo do zaoferowania pojemny parking dzięki czemu nie trzeba błądzić gdzieś po okolicy szukając miejsca do zaparkowania. Oczywiście w nowym miejscu nie zapomniano o wygospodarowaniu odpowiedniej przestrzeni na stanowiska sponsorów imprezy gdzie można było porozmawiać między innymi z przedstawicielami firm takich jak Semstorm, Senuto czy CashInPills. Była okazja częstować się smacznymi krówkami, zdobyć kubek ale przede wszystkim porozmawiać choćby po to aby wyrazić swoją opinię czy też dopytać o jakieś problematyczne kwestie. Tym co jednak z pewnością przyciągnęło wiele osób były zaplanowane prezentacje i właśnie im poświęcona jest zdecydowana większość tej relacji.

Nowe obszary SEO: ASO – App Store Optimization – Cezary Glijer

Już pierwsza tego wieczoru prelekcja, zapowiadała że będzie ciekawie bowiem na początek prezentował się przed nami Cezary Glijer. Przedstawił on niewątpliwie przyszłościowy temat bowiem ze względu na rosnącą popularność urządzeń mobilnych z pewnością ASO będzie z czasem coraz bardziej zyskiwało na znaczeniu i każdy kto będzie chciał zadbać o właściwą widoczność swojej aplikacji w sklepach popularnych producentów będzie musiał zatroszczyć się o kwestię optymalizacji.

Oczywiście kilkanaście minut jakie przeznaczone było na prezentację to stanowczo zbyt mało aby dokładnie zagłębiać się w kwestie techniczne. Jednak i tak nie zabrakło omówienia kluczowych dla optymalizacji detali, o których warto pamiętać. Wspomniane zostały choćby komentarze, które jak zwrócił uwagę Cezary Glijer są obecnie dość problematyczne. Pojawia się bowiem kwestia irracjonalności użytkowników, którzy choć w komentarzu piszą że aplikacja bardzo im się podobała i są z niej zadowoleni to wystawiają jej na przykład tylko trzy gwiazdki. Drugi problem w tym kontekście stanowi skrajność wystawianych ocen bowiem zdarza się również tak, że użytkownicy podchodzą do kwestii oceny aplikacji w sposób zero jedynkowy i albo podoba im się ona podoba i zasługuje na maksymalną ocenę albo z jakiegoś powodu są z niej niezadowoleni i dostaje ona ocenę najniższą z możliwych.

Znalazł się nieco czasu także na omówienie kwestii szerszego spojrzenia na ASO i traktowanie go nie jako zupełnie czegoś odrębnego a istotny element procesu powstawania i rozwoju aplikacji obejmującego też takie aspekty jak UX, jakość aplikacji, analityka czy właściwa strategia. Bowiem aplikacja tak naprawdę nie tylko ma być widoczna ale również użytkownicy mają ją chętnie pobierać i używać gdyż dopiero wtedy możemy mówić o pełnym sukcesie. Musimy więc pamiętać, że choć ASO jest ważne i z czasem może jeszcze zyskiwać na znaczeniu to nie możemy się skupiać wyłącznie na nim zapominając innych równie ważnych elementach.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone