Relacja z CSR KRK #9 – Dobra komunikacja

Relacja z CSR KRK #9 – Dobra komunikacja
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Na koniec swoją szansę zaprezentowania przed nami swojej wiedzy dostała Aleksandra Nowak. Odpowiada ona za realizację platformy BE.NAVIGATOR, zajmuje się projektami w agencji Better a do tego wszystkiego opowiada się za ideą zrównoważonego rozwoju. Podczas swojej prezentacji przede wszystkim skupiła się Ona na podkreśleniu jak istotne jest wysłuchanie co powiedzenia ma nam druga strona rozmowy jaką prowadzimy. W związku z tym powinniśmy bardziej otworzyć się na ludzi i nauczyć się z nimi rozmawiać w konstruktywny sposób. Konieczne jest do tego wyjście z naszej strefy komfortu i umiejętne zadawanie pytań pozwalających niczym dziecko dociekać interesujących nas rozwiązań czy informacji. Dlatego też bardzo istotne znaczenie ma umiejętność wykroczenia poza typowe schematy myślowe ograniczające naszą kreatywność i spojrzenie na projekty w innowacyjny sposób.

Prezentacja ta dodatkowo wyróżniła się tym, że Aleksandra przygotowała dla nas zestaw ćwiczeń, którego zdaniem było z jednej strony wprowadzenie aspektu networkingowego do całego wystąpienia i możliwość lepszego poznania się z innymi osobami obecnymi na sali a jednocześnie miały one być niejako urzeczywistnieniem tego o czym mowa była w prezentacji w kontekście umiejętności rozmowy z drugim człowiekiem, większym otwarciem się na niego i słuchaniem co ma do powiedzenia. Bez wątpienia była to prezentacja należąca do grona wystąpień o charakterze inspirującym i faktycznie w takiej roli sprawdziła się bardzo dobrze bowiem to wszystko o czym opowiadała Aleksandra Nowak faktycznie dawało do myślenia.

W ramach CSR KRK mieliśmy zatem okazję wysłuchać dwóch prezentacji przybliżających nam dwie konkretne kampanie społeczne i przedstawiając zarówno ich rezultaty jak i historie, które za nimi stoją. Ciekawą odmianą była trzecia ze wspomnianych prezentacji, podczas której Aleksandra Nowak postanowiła nas zainspirować do zmiany naszego dotychczasowego sposobu myślenia a przy zaktywizować do działania. Tym co łączyło wszystkie trzy prezentacje pomimo ich nieco odmiennego charakteru było poruszenie kwestii komunikacji, która w przypadku kampanii o charakterze społecznym ma bardzo istotne znaczenie.

Jeśli więc kogoś interesuje tematyka kampanii społecznych zarówno jeśli chodzi o kulisy ich powstawania jak i różnego rodzaju detale związane z ich skutecznym prowadzeniem to powinien bywać na spotkaniach CSR KRK. Tyczy się to również osób, które chcą zdobyć wiedzę w kwestii tego w jaki sposób można lepiej komunikować się swoimi odbiorcami w ramach prowadzonych kampanii. Spotkania tego typu pozwalają spojrzeć na pewne sprawy z szerszej perspektywy i dostarczając praktycznej wiedzy ułatwiają porzucenie dotychczasowych schematów myślowych z których ograniczeniami prędzej czy później mierzy się każdy z nas.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone