Relacja z 23. Czwartku Social Media w Krakowie

Relacja z 23. Czwartku Social Media w Krakowie
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Następnie na scenie pojawiła się Zuza Karwat, która postawiła sobie za zadanie przybliżyć nam tajniki sprawnej komunikacji przy wykorzystaniu portalu LinkedIn. Choć wśród social mediów nadal wiodącą pozycję ma Facebook to LinkedIn może być niezwykle użyteczny o ile umiejętnie włączy się go do strategii marketingowej swojej firmy. Nasza uwaga została bowiem słusznie zwrócona na fakt, że w tym wypadku mamy do czynienia z nieco inną specyfiką funkcjonowania marek niż ma to miejsce na Facebooku. Wizerunek marki zależy bowiem nie tylko od niej samej ale przede wszystkim od pracowników firmy i to właśnie oni są kluczowi dla budowania właściwego wizerunku firmy na LinkedIn.

Na początek jednak powiedziano nieco o tym czym tak naprawdę jest LinkedIn bowiem pomimo stale rosnącej liczby użytkowników nadal nie jest to w Polsce platforma bardzo popularna. Zuza Karwat po kolei omówiła jakie są kluczowe elementy osobistego profilu i na co warto zwrócić szczególną uwagę przy jego uzupełnianiu. Było więc zarówno o tym jak właściwie prezentować posiadane umiejętności a także jak opisać swoje doświadczenie zawodowe. Dla tych, dla których nawet po takich dodatkowych wyjaśnieniach coś pozostawałoby niejasne i nadal nie wiedzieliby co jeszcze warto uzupełnić w swoim profilu aby był jak najbardziej widoczny LinkedIn przygotował system podpowiedzi, którego podstawą jest ocena kompletności profilu. Nasza prelegentka podzieliła się z nami pewną ciekawostką na temat tego rozwiązania. Okazało się bowiem, że zdobycie maksymalnej oceny jest praktycznie niemożliwe co ma nas skłaniać do nieustannej pracy nad swoim profilem.

Na sam koniec pozostała prezentacja Marcina Kociuby z firmy Freshmail, który zwrócił uwagę na fakt, że media społecznościowe mogą być bardzo użyteczne w prowadzeniu działań z zakresu email marketingu. Jest to szczególnie istotne w odniesieniu do rosnącej roli świata mobilnego, w przypadku którego tradycyjne metody zbierania leadów nie okazują się być tak skuteczne jak na typowych komputerach. Jednak wykorzystanie mediów społecznościowych pozwala maksymalnie uprościć proces zbierania od użytkownika wszelkich potrzebnych danych pozwalając tym samym znacznie zwiększyć zasięg. Oczywiście sporo było też o tym jak skłonić użytkownika przynajmniej do pozostawienia swojego adresu email do czego idealnie nadają się choćby webinaria czy ebooki.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone