Jak marketerzy mogą zarabiać na VR?

Jak marketerzy mogą zarabiać na VR?
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

VR to bez dwóch zdań jeden z gorętszych tematów w ostatnim czasie. Coraz więcej słychać o kolejnych możliwych zastosowaniach dla tej technologii choć pewnie wielu z nas nadal czeka przede wszystkim na jej upowszechnienie i wejście do masowego użytku. Dopiero wtedy przekonamy się tak naprawdę czy ta technologia się przyjmie czy jednak skończy jak swego czasu niezwykle promowane 3D w telewizorach.

W tym jednak wypadku mamy tak naprawdę do czynienia z nieco inną sytuacją bowiem oczekiwania ze strony typowych konsumentów to jedno jednak tak naprawdę na rozwój VR czeka cała masa specjalistycznych branż widzących już dla tej technologii szereg praktycznych zastosowań. Tak naprawdę jednak Artur Kurasiński słusznie zaczął swoją prezentację od podstaw a więc od tego czym tak naprawdę jest VR, AR czy MR.

Wprawdzie są to terminy funkcjonujące już w naszej świadomości od pewnego czasu jednak na dostępność tych technologii dla wielu nadal są one traktowane w kategoriach pewnej egzotyki. Za konkretne przykłady posłużyła tu choćby gra Pokemon GO najskuteczniej obrazująca chyba czym jest AR oraz gogle takie tak jak Oculus Rift będące tak naprawdę bramą do świata VR. Jednak zdając już sobie mniej więcej sprawę z tego z czym mamy do czynienia warto sobie tak naprawdę zadać pytanie po co nam to wszystko?

Po pierwsze musimy być świadomi tego co zresztą było już wspomniane przy okazji wcześniejszej prezentacji a więc tego, że do głosu dochodzą millenialsi oraz młodsze pokolenia. Dla nich wszelkie technologie dotyczące czy to rozszerzonej czy też wirtualnej rzeczywistości zapewniają zupełnie nowy rodzaj doznań. Już sam fenomen Pokemon GO pokazał potencjalną skalę oddziaływania tego typu rozwiązań na ludzi młodych.

Druga kwestia, która nie pozwala nam jako marketerom przejść obojętnie obok tych technologii to fakt naprawdę mocnego zainteresowania nimi ze strony rynkowych potentatów. Apple, Facebook, Google, Microsoft, Sony czy Amazon to marki, których nie trzeba chyba specjalnie przedstawiać. Wszystkie te firmy inwestują potężne środki w rozwój rozwiązań wykorzystujących AR oraz VR a Mark Zuckerberg wierzy, że takie technologie już niedługo zupełnie zmienią sposób w jaki się komunikujemy.

Trzecia kwestia to bez wątpienia zupełnie nowe możliwości jakie firmy zyskują w zakresie prezentowania swoich rozwiązań a także obsługi klientów. Już teraz bowiem można sobie wyobrazić sytuację w której to za jakiś czas przychodząc do dewelopera będziemy mogli nie tylko zobaczyć realistyczną wizualizację tego jak będzie wyglądał budowany przez niego budynek ale nawet nawet obejrzeć dokładnie konkretne mieszkanie, którym jesteśmy zainteresowani jeszcze na długo przed tym zanim powstanie. Powiadają, że jeden obraz mówi więcej niż tysiąc słów i w tym wypadku maksyma ta będzie miała szczególne zastosowanie bowiem różnego wizualizacje z pewnością będą naprawdę mocno działały na wyobraźnię.

Zobacz też inne prezentacje oraz podsumowanie I LOVE Marketing & Social Media

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone