In Digital Marketing – relacja z konferencji

In Digital Marketing – relacja z konferencji
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

Digital marketing to temat tak obszerny, że można byłoby zgłębiać go właściwie bez końca cały czas dowiadując się czegoś nowego. Źródła zdobywania wiedzy w tym zakresie bywają przeróżne. Można sięgać zarówno do publikacji na branżowych blogach jak i do książek, których już teraz jest na rynku naprawdę spory wybór. Gdy odpowiednio poszukamy natrafimy również na bogatą ofertę różnego rodzaju kursów i warsztatów w ramach których możemy w praktyce doskonalić swoje umiejętności z konkretnych obszarów marketingu internetowego.

Poza tym wszystkim ą jednak też konferencji, których oferta jest obecnie naprawdę bogata i których mnóstwo w przeciągu całego roku odbywa się w miastach całej Polski. Oczywiście najwięcej z nich zlokalizowanych jest w Warszawie i tak też było w wypadku In Digital Marketing a więc konferencji odbywającej się w dniach 5 – 6 października w Warszawskim Centrum EXPO XXI. W stosunku do ilości uczestników lokalizacja ta okazała się w zupełności wystarczająca dając możliwość wydzielenia dwóch scen na prezentacje oraz strefy Expo i chillout.

Organizacja In Digital Marketing

Skoro już wspomniałem o dwóch scenach to warto zwrócić uwagę na fakt, że w ciągu obydwu dni prezentacje odbywały się równolegle na dwóch scenach. Dzięki temu podczas całego wydarzenia mieliśmy do wyboru około 40 prezentacji. Naturalnie niemożliwym było uczestniczenie osobiście we wszystkich i dlatego warto było spędzenie choć chwili nad analizą agendy konferencji i zaplanowania sobie konkretnych prelekcji, na które warto się udać.

Z mojej perspektywy taki podział i równoczesne prowadzenie prelekcji jest dobrym rozwiązaniem. Dzięki temu bowiem mogłem sobie tak naprawdę ułożyć własny, spersonalizowany program prelekcji poruszających tematy, które szczególnie mnie interesują. Jedyne czego mi w tej kwestii zabrakło to tak naprawdę bardziej klarowny podział na bloki tematyczne w ramach których poruszane byłyby konkretne obszary marketingu internetowego. Jednak to tak naprawdę detal, który i tak nie wpłynął na pozytywny odbiór całego wydarzenia.

Tematy poruszane podczas In Digital Marketing

Przy okazji prelekcji warto od razu wspomnieć czego można było się podczas nich dowiedzieć. Poruszanych tematów była naprawdę cała masa i znalazło się miejsce chyba dla każdego istotniejszego obszaru współczesnego marketingu internetowego. Bartosz Góralewicz opowiadał o SEO prezentując jak spektakularne wyniki może dać umiejętnie przeprowadzona optymalizacja. Jan Zając z firmy Sotrender przybliżał nam świat social mediów skupiając się jednak na zagadnieniu, które raczej w ich kontekście nie jest zbyt często poruszane. Mowa o analityce a konkretnie miernikach pozwalających nam określić czy nasze działania w mediach społecznościowych są naprawdę efektywne.

Krzysztof Kozak reprezentujący agencję UX Symetria obrazowo pokazywał dlaczego tak wiele projektów się nie udaje i gdzie jest przyczyna takiego stanu rzeczy. Jak się bowiem okazuje to nie produkt czy usługa są często problemem. Łukasz Kuc z PKO BP porównywał zalety i wady stron oraz aplikacji mobilnych i jak się okazało wybór pomiędzy własną aplikacją a stroną przystosowaną do urządzeń przenośnych wcale nie jest tak jednoznaczny jak mogłoby się wydawać. Oczywiście to tylko niewielka część tematów, z którymi była okazja się zapoznać podczas dwóch dni.

In Digital Marketing to nie tylko prelekcje

In Digital Marketing jak przystało na porządną konferencję branżową był jednak czymś więcej niż tylko okazją do zdobycia konkretnej wiedzy. Organizatorzy zadbali również o strefę chillout, w której można było ochłonąć i przemyśleć w spokoju zdobyte informacje a przy tym nawiązać nowe znajomości dające nie tylko możliwość dalszego poszerzania zasobów swojej wiedzy ale przede wszystkim nawiązania kontaktów biznesowych. Okazją do ich rozwijania było również after party zorganizowane po pierwszym dniu konferencji.

Jednak przerwy pomiędzy prelekcjami można było spędzić nie tylko na networkingu ale również poznawaniu oferty partnerów całego wydarzenia. Na kilkunastu stoiskach była okazja poznać konkretne produkty i usługi mogące Szczególnie na w tym gronie wyróżnił się SoTrender dający możliwość kreatywnego wyżywania się i tatuowania pomarańczy.

Podsumowanie In Digital Marketing

Bez wątpienia In Digital Marketing było wydarzeniem, w którym wyróżniała się ilość wiedzy jaką można było zdobyć w ciągu dwóch dni. Dwie sceny i równolegle odbywające się przez cały dzień prezentacje były wspaniałą okazją do tego aby dowiedzieć się czegoś nowego o marketingu internetowym. Oczywiście ilość szła w tym wypadku w parze z jakością co było naturalnym rezultatem zaproszenia prelegentów w przypadku których o wartość merytoryczną ich prezentacji jeszcze przed konferencją można było być zupełnie spokojnym.

Eventy takie jak ten dają też możliwość bycia na bieżąco z tym co dzieje się w branży podlegającej niewątpliwie bardzo dynamicznym zmianom. Jedyne do czego można było się przyczepić podczas dwóch dni konferencji to pogoda, które nie była specjalnie łaskawa jednak akurat na nią organizatorzy nie mieli wpływu.

Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone