I LOVE Marketing & Social Media – podsumowanie

I LOVE Marketing & Social Media – podsumowanie
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone

I Love Marketing to bez wątpienia jedno z tych wydarzeń, które powinno mieć stałe miejsce w kalendarzu każdego szanującego się specjalisty od e-marketingu. Mówimy bowiem o dziedzinie, która nieustannie się zmienia, ewoluuje, niejako wymuszając trzymanie stale ręki na pulsie gdyż bycie na bieżąco jest w tym wypadku niezwykle ważne. Właśnie takie wydarzenia jak konferencja organizowana przez Sprawny Marketing są doskonałą okazją do tego aby w skondensowanej formie otrzymać naprawdę konkretną dawkę wiedzy i wiedzieć co się dzieje w branży będąc na bieżąco ze wszystkimi nowinkami mogącymi zapewnić sukces.

Podstawową wartością jest więc wiedza, na której ilość z pewnością nikt nie może narzekać bo limit 18 minut przysługujący każdemu z prelegentów bez wątpienia wymusza wyciągnięcie z tego co chce się przekazać publiczności prawdziwej esencji tego czego oczekujemy a więc konkretów mogących mieć faktycznie przełożenie na biznes. Mogłoby się wydawać, że 18 minut to mimo wszystko dużo jednak już z perspektywy słuchacza wnikliwie wsłuchującego się w to co do powiedzenia mieli kolejni prelegenci mogę powiedzieć, że czas ten mija naprawdę błyskawicznie. Zakładam zatem, że dla występujących przed nami osób, w przypadku których mimo wszystko istotnym czynnikiem dodatkowym jest pojawiający się stres limit ten musi się wydawać naprawdę skromny.

W kontekście wiedzy jednak jej ilość i jakość to jeszcze nie wszystko. Niezwykle istotnym atutem tego wydarzenia była bowiem również różnorodność prezentowanych tematów. Na to bez wątpienia nie mogliśmy nawet w najmniejszym stopniu narzekać gdyż rozpiętość poruszanych zagadnień robiła wrażenie. W ciągu dwóch dni nasi prelegenci przybliżyli nam przeróżne obszary marketingu internetowego. Znalazło się więc miejsce zarówno dla bardziej klasycznych zagadnień takich jak SEO czy email marketing czy reklama na Facebooku. Jednak nie zabrakło również paru słów na temat VR czy stereotypów nadal aktualnych w świecie marketingu.

Dzięki temu wartość I Love Marketing mogły dostrzec zarówno osoby poszukujące wiedzy z konkretnego obszaru jak i takie patrzące w sposób nieco bardziej horyzontalny i nieustannie fascynujące się tym jak rozległą dziedziną jest marketing internetowy. Po trzeciej już edycji tego niezwykłego wydarzenia wręcz w naturalny sposób nasuwa się porównanie e-marketingu do oceanów. Podobnie jak w oceanach mamy do czynienia z bezmiarem wody tak tutaj mamy tak naprawdę bezmiar wiedzy. Z jednej strony może on przytłaczać podobnie jak ogrom oceanów jednak przy tym daje niesamowite możliwości.

Jednocześnie marketing internetowy podobnie jak ma to miejsce w przypadku oceanów nadal skrywa wiele tajemnic i niemal nieustannie odkrywane są nowe sposoby na jego wykorzystanie czy nawet zupełnie nowe obszary wymagające eksploracji. Każda kolejna edycja I Love Marketing jest bez wątpienia świetną okazją do tego aby zanurzyć się w tym niezwykłym oceanie i odkrywać jego tajemnice.

Było już sporo o wiedzy, która choć jest fundamentem to oczywiście nie stanowi jedynej wartości dla jakiej ludzie z całego kraju przybywają na wydarzenie organizowane przez Sprawny Marketing. Ramię w ramię z wiedzą kroczy bowiem inspiracja i z pewnością znajdą się osoby, którą jej wartość postawią na równi albo nawet wyżej niż samą wiedzę. Każdy świadomy marketer powinien zdawać sobie sprawę z wartości jaką dla jego pracy ma kreatywność oraz inspiracja mogąca ją pobudzać. W tym wypadku często konieczne okazuje się schodzenie z utartych ścieżek i testowanie pomysłów, które przez wielu mogłyby być uznane wręcz za szalone. Wiedza powinna być więc tylko fundamentem, który obudowujemy własnym doświadczeniem, spojrzeniem na świat i inteligencją.

W tym wypadku warto odnieść się do prezentacji z pierwszego dnia konferencji prowadzonej przez Grzegorza Mogilewskiego, który słusznie zauważył, że zbytnio oczekujemy gotowych rozwiązań, których często nie da się odnieść bezpośrednio do naszego biznesu i tego co robimy. Tak jest właśnie z wiedzą, którą wiele osób mimo wszystko traktuje zbyt bezpośrednio wychodząc z założenia, że rozwiąże ona wszelkie ich problemy i pozwoli znaleźć drogę do sukcesu. Jednak wiedza to tak naprawdę jedynie fundament, który powinien być podstawą naszych działań ale do którego trzeba jeszcze dołożyć umiejętność właściwego wykorzystania posiadanych informacji.

Tutaj w grę wchodzi kreatywność, która jednak niekiedy potrzebuje dodatkowego katalizatora w postaci dozy inspiracji i to właśnie ta inspiracja jest tą drugą kluczową wartością, dla której warto uczestniczyć w I Love Marketing. Nasi prelegenci to bowiem praktycy i specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Nie starają się oni nikogo naśladować śmiało krocząc przez świat e-marketingu swoją drogą. Do tego chętnie dzielą się posiadaną już wiedzą, którą dostarczają w formie skłaniającej do przemyśleń i wyciągnięcia własnych wniosków.

Niejako z tymi dwoma omówionymi już wartościami a więc wiedzą oraz inspiracją związana jest również trzecia a więc ludzie. Po pierwsze mówimy tu o prelegentach a więc naprawdę wyjątkowych osobach, które nie ma co ukrywać dla wielu z nas są wręcz idolami i prawdziwymi wzorami do naśladowania. Co ważne inspirować mogą oni nie tylko w zakresie posiadanej wiedzy, którą dzielą się z nami w czasie konferencji. Bardzo często sam ich sposób postrzegania, perspektywa z jakiej patrzą na omawiane przez siebie zagadnienia bywa już inspirująca. Udowadniają oni, że tak naprawdę pozornie oczywiste kwestie w e-marketingu wcale nie muszą takie być jeśli uwzględni się możliwość spojrzenia na nie z kilku różnych perspektyw.

Jednak prelegenci to tak naprawdę tylko niewielka część wszystkich obecnych podczas dwóch dni konferencyjnych. Nie zapominajmy bowiem że podczas obydwu dni konferencji temu co mają do powiedzenie prelegenci przysłuchiwało się około 800 osób. Byli to ludzie o tak naprawdę przeróżnym doświadczeniu, reprezentujący wiele branż i mający w związku z tym przeróżne oczekiwania co do tego co przyniesie im udział w konferencji.

Można jednak też spojrzeć na to w ten sposób, że było to 800 punktów widzenia e-marketingu, zupełnie świeżych perspektyw patrzenia na pewne kwestie. Za każdą z tych osób stoi zupełnie inna historia, ścieżka kariery zawodowej i suma zebranych dotychczas doświadczeń. Dlatego właśnie nie jest szczególnie dziwne, że dla wielu to właśnie networkingowy aspekt tego typu wydarzeń jest kluczowym argumentem przemawiającym za tym aby się na nich pojawiać. W tym wypadku możliwości networkingu i wymiany spostrzeżeń zarówno z uczestnikami jak i prelegentami były naprawdę spore.

Podsumowując trzecia edycja I Love Marketing to dwa niesamowite dni, podczas których była okazja wysłuchania 34 prezentacji co biorąc pod uwagę limit czasowy 18 minut daje nam w sumie 612 minut a więc ponad 10 godzin. To pokazuje dobitnie z jak niezwykłym wydarzeniem mamy do czynienia i że jest to naprawdę niesamowita okazja do zdobycia konkretnej wiedzy oraz zaczerpnięcia z niemal nieskończonych pokładów wspomnianej już inspiracji.

Dla prawdziwego specjalisty to właśnie ta inspiracja powinna stanowić kluczowy argument przemawiający za tym aby te dwa razy w roku zainwestować swój czas. Nie bez przyczyny mówię tu o inwestycji bowiem te 10 godzin spędzone w ciągu dwóch dni z pewnością bardzo szybko da potężna stopę zwrotu w postaci wspaniałych wyników prowadzonych projektów. Tak naprawdę gdyby więc ktoś poprosił mnie o zawarcie całej esencji I Love Marketing w jednym zdaniu to brzmiałoby ono tak:

„Poznawaj ludzi inspirując się ich wiedzą”

O tym jak wiele było wiedzy świadczy już choćby sama lista tematów i prelegentów z tych dwóch niezwykłych dni:

Dzień I – I Love Marketing

  1. Jak wygenerować 56% konwersji na Landing Page i 193.000 zł sprzedaży w 14 dni? – Paweł Danielewski
  2. Dlaczego wciąż uprawiasz „karaoke marketing”? – Grzegorz Mogilewski
  3. Mit 1. pozycji, czyli o tym jak zmieniają się wyniki wyszukiwania w Google i jak wpływa to na decyzje marketingowe – Szymon Słowik
  4. Finansowy ninja”, czyli jak wydając na promocję 2069 zł, wygenerowałem 1,65 mln zł przychodu w 5 miesięcy – Michał Szafrański
  5. Personalizacja, jakiej wymagają klienci – Maciej Lewiński
  6. Gdzie wkładać sobie linijkę? O bólach dorastania małych i średnich firm. I o grzechach w ich strategii – Paweł Tkaczyk
  7. Webinary, które sprzedają i budują markę. Jak je robić dobrze? – Ola Budzyńska
  8. Content Marketing, który sprzedaje natychmiast! – Cezary Lech
  9. Organizacja — w obliczu wyzwania, w miejscu Komunikacja – Joanna Czekaj
  10. Jak marketerzy mogą zarabiać na VR? – Artur Kurasiński
  11. CONVERSION CENTERED DESIGN in Email Marketing, czyli krótka historia o tym, jak skutecznie komunikować się za pomocą emaila – Paweł Sala
  12. Jak zaprojektować drogę klientów do naszej firmy? – Jakub Cyran
  13. Jestem kobietą. E-kobietą. Czy wiesz, jak ze mną rozmawiać? – Barbara Stawarz-Garcia
  14. Marketing, gdy kołderka jest za krótka lub jej brak – Maciej Tesławski
  15. Analytics może zniszczyć Twój marketing a AdWords i Facebook Ads przyjść z wybawieniem – Tomasz Frontczak
  16. Szybkie SEO! Metody na podwojenie liczby odwiedzających Twoje strony w 90 dni – Bartosz Berliński
  17. O narracji, którą udostępniasz – Kamil Kozieł & Piotr Bucki

Dzień II – I Love Social Media

  1. 12 dobrych praktyk budowania relacji z klientami – Michał Sadowski
  2. Twoi klienci czekają na Instagramie – Michał Bajorek
  3. 100 tysięcy uczestników nie może się mylić, czyli jak skutecznie motywować przez media społecznościowe – Marcin Gnat
  4. 3 filary komunikacji w social media – Jakub Prószyński
  5. Skuteczna kampania reklamowa na Facebooku w 5 krokach – Artur Jabłoński
  6. 7 tricków w Facebook Marketingu, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż – Katarzyna Granops-Szkoda
  7. Sztuką jest dotrzeć do tych, którzy kupią – Daniel Kędzierski
  8. #ZwyrolAlert, czyli rzecz o mniej lub bardziej subtelnych podtekstach seksualnych w reklamie – Dagmara Pakulska
  9. Twoja reputacja w sieci – Monika Czaplicka
  10. Video growth-hacking, czyli proste kroki do zwiększenia ROI – Maciej Wróblewski
  11. Jak zbudować markę personalną na LinkedIn i docierać do nowych klientów? – Mateusz Paszkiewicz
  12. SOCIAL NETWORKING – twórz sieć kontaktów bezpośrednich w mediach społecznościowych – Rahim Blak
  13. 5 prostych kroków do skutecznej promocji firmy dzięki Real Time Marketingowi – Jakub Biel
  14. Wpuść to w internet viralem – Karol Jurga
  15. Influencer – jak rozpoznać, dotrzeć i „upolować” wpływową osobę w sieci – Maciej Budzich
  16. 7 skutecznych kroków jak sprzedawać i budować wizerunek poprzez video – Jacek Gadzinowski
  17. 5 powodów, które zmieniły 1,5 milionowy i niedochodowy profil Suchara Codziennego w zyskowny biznes – Rafał Myśliński & Kamil Natil

Jednak tak naprawdę z każdej z tych prezentacji dałoby się wyodrębnić złotą myśl, kluczową radę pomocną w prowadzeniu działań marketingowych i rozwoju swojego biznesu. Lista takich wniosków mogłaby prezentować się choćby tak:

I Love Marketing

  1. Naucz się uwodzić swoich klientów i traktuj ich bardziej osobiście
  2. Nie oczekuj gotowych odpowiedzi, naucz się zadawać właściwe pytania
  3. Działając w zmiennym środowisku naucz się dywersyfikować
  4. Myśl strategicznie będąc przy tym autentycznym
  5. Komu? Co? Gdzie? – trzy kluczowe pytania w kontekście personalizacji
  6. Współczesny marketing to już nie monolog, obecnie ważne są rozmowy
  7. Webinary pomagają budować relacje / Sięgając po webinary buduj relacje
  8. Treść to najlepszy Landing Page
  9. Dbając o relacje z klientami nie możemy zapominać o relacjach wewnątrz firmy
  10. Wirtualna rzeczywistość odmieni rzeczywisty świat
  11. Komunikowanie się przy pomocy maila to nadal rodzaj sztuki
  12. Od użytkownika do klienta wiedzie długa droga, na której powinniśmy odgrywać rolę przewodnika
  13. Zerwij ze stereotypami – buduj naprawdę dopasowane persony
  14. Marketing to walka na pomysły a nie na budżety – rusz głową
  15. Analityka to nie tylko Google Analytics
  16. Największy grzech w SEO to bierność
  17. Kreacja jest jak Scrabble – musisz umieć dobierać odpowiednie klocki

I Love Social Media

  1. W świecie mediów społecznościowych właściwie podejście do klientów musi być częścią DNA firmy
  2. Użytkownicy Instagrama naprawdę są gotowi kupować
  3. Odkryj marketingowy potencjał wydarzeń na Facebooku
  4. Sztuka komunikacji kluczem do podbicia social mediów
  5. Nie ma jednej recepty na skuteczną kampanię na Facebooku
  6. Proste tricki mogą mieć realne przełożenie na efektywność działań na Facebooku
  7. Naucz się dawać klientom wartość jako marketer
  8. Sięganie po podteksty erotyczne może być skuteczne o ile robi się to z głową
  9. Reputacja w sieci to podstawa tego jak nas widzą inni
  10. Na treści video warto patrzeć w szerszym kontekście całego swojego kanału na YouTube
  11. Profil na LinkedIn to coś więcej niż zwykłe CV
  12. Biznesy chcemy robić z ludźmi, którzy są nie tylko dobrymi specjalistami ale których też lubimy
  13. W Real Time Marketingu MŚP mają przewagę decyzyjności nad dużymi graczami
  14. Kluczem do stworzenia treści viralowej są emocje – to je ludzie udostępniają
  15. Szanujmy niezależność i swobodę influencerów – to na tych wartościach budują oni swój autorytet
  16. Bądź gotów na zmiany i nieustannie eksperymentuj
  17. Popularność nie przekłada się o tak na zarobki – trzeba ruszyć głową
Podziel się tym wpisem...Share on FacebookShare on Google+Share on LinkedInEmail this to someone